mirakelbetty

Direktlänk till inlägg 10 december 2012

PitbullFarm släpper nytt!

Av Betty Bergström - 10 december 2012 14:41

PitBullFarm är på G med nytt material, lite mer "hillbillygung" tycks jag förnimma. 

Jockes röst förgyller som vanligt med den lite råa stämman. 

Är ett fan av denne mannens musik genom tiderna, han har ju inte legat och sparkat sig trött på sofflocket direkt. Finns en hel del! 
Endå känns det fortfarande som att varje låt är något nytt, till skillnad från vissa andra band. 

Influenserna och gunget är ju lite hans alla projekts sound, och jag går igång på det.

Numer har det gått åt det här lite gungiga soundet som sagt, och det gillar jag. 
Jag hoppas bara att de inte helt snöar in på detta. Men vem vet, ett band som Pitbullfarm kan ju faktiskt utvecklas åt vilket håll som hellst. 
Joakim "Jocke" Hammer Karlsson - Mannen, myten, legenden.  Och det säger jag med glimten i ögat  

Alltså han som står för sång och en del gitarr i detta bandet. 


För att inte någon på något vis ska missunnas det cred vederbörande förtjänar så ska jag även nämna de andra i bandet, som gör det så bra som det är. 


- Esa, gitarr. Tidigare med i Hel & senare Völund Smed som nu lagts på is ett tag.


-  John "Jonken", trummisen från Völund smed. Den här karln ska även ha lite beröm för att han lyckades sälja både tröja och cdskiva till mig på Kuggnäs, jag som är kräsen värre när det kommer till skivor! Kan ju ha att göra lite med att jag var något yrslad. Måste vara så!


- Mattias "Tarzan" Hellman, kontrabas. 
Den färgstarka karln med tuppkam. Tycker mig känna igen honom från något annat band men kan vara så att jag misstar mig alldeles. Jag tycker han har tillfört väldigt mycket till Pitbullfarm och det är mycket tack vare honom som det låter så svängigt och trevligt!  





Min nya favvo! Så jävla skön! Bra bara, rätt igenom!!


 

Egenfotad bild taget i Eskilstuna på Jocke längst fram och Esa lite längre bak till vänster på Völund smeds releasefest på "Ur askan" om jag inte missminner mig? 

Kommer ihåg ca 5% från den kvällen, sweeet. Det misstaget gör jag aldrig om, att bli så jävla full att jag inte kommer ihåg när banden spelade.. 
Fick höra senare att jag var lite av en freak-show och det är väl en jävla tur att man mår bättre nuförtiden så man kan komma ihåg band och folk under lång tid framöver nästa gång. 

 

I-landsproblem, säg! 


Vad tycks om musiken? 


Yours sincerely 

MirakelBetty

 
 
Ingen bild

ÄtarN

10 december 2012 15:07

Pitbullfarms release är första helgen i mars om jag inte minns alldeles galet, å vi ska dit! Varesej du vill eller inte :3 höhö

Betty Bergström

10 december 2012 15:08

Count me in ;D
Men du .. Vi skiter i Lonkkeron va? :P

 
Ingen bild

Bror

10 december 2012 15:10

Nice men tatueringarna i fejjset var inte lika trevliga :)

Betty Bergström

10 december 2012 15:13

Redigt najs!
Tatueringarna är lite hans grejj liksom.
Skulle själv aldrig vilja göra sådär många i fejset men han skulle se väldigt naken utan för att man är van att se honom så.

 
Ingen bild

ÄtarN

10 december 2012 15:11

Så du säger! :O Du gör som du vill, men jag sviker dom aldrig..! :p

Betty Bergström

10 december 2012 15:12

(y) Det är inte jag som tar hand om dig när du däckar :P

 
Ingen bild

ÄtarN

10 december 2012 15:42

Nu tycker jag att du är lite vrång! Jag däckar aldrig, och är väll ändå gammal nog att ta hand om mig själv! *hosthost*

Betty Bergström

10 december 2012 16:29

hehe :P A jo!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Betty Bergström - 18 december 2012 16:30


Nu är det dags. Att gå vidare. Tack till Er allihop som gillat och kommenterat på MirakelBetty.bloggplatsen.se!    Det är dags att avsluta kapitlet här, bloggen drar vidare mot större mål och nya planer.    Känns lite vemodigt att skriva mitt...

Av Betty Bergström - 17 december 2012 15:02


Nu har det vart dåligt med bloggning idag, men det är till förmån för något bättre som kommer uppdagas imorgon! Inget varar för evigt och det är dags att köra på nytt och utvecklas då jag känner att jag har potencialen för att gå längre. Detta bety...

Av Betty Bergström - 16 december 2012 21:20


Man faller ibland. Speciellt jag som arbetat upp ett duktigt sötsug senaste månaden.  Tog jul tidigt. Nu förstår jag varför hundar tex. äter allt de får tag i när de bli ensammna hemma. Ingen är ju där och stöttar en och världen arbetar emot en. I ...

Av Betty Bergström - 16 december 2012 20:25


  Jag kan inte sära på dem här två. Dem är kära. Fast Nova tror att hon är en hund och Plutten också .. Men dom är så fina ihop ..    Yours sincerely MirakelBetty ...

Av Betty Bergström - 16 december 2012 19:34

Då jag blev så jädra sen vart ju fotograferingen med M inställd idag igen X) Får ta det i veckan och verkligen göra det      Nu regn/snöade det lite så bilderna är tråkiga men men!  Bättre än inget!      u Syrran och Billy tränar Nh efte...

MirakelBetty


Fullt ös, byxlös. Välkommen till min blogg!
Kontakt: MirakelBetty@hotmail.com

Van Dame "Dammis"

 

Min älskade häst. <3 

Plutten "Kirba"

 

Världens taxigaste tax! <3 

Omröstning

Vad vill du ha i julklapp i år?
 Mjuka paket! Kläder.
 Hårda paket! Saker till djur/min hobby osv.
 Upplevelser!
 Blandade julklappar!

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012
>>>

Senaste inläggen

Sök i arkiv

Arkiv

Länkar

Guestbook. Skriv nå skojjigt!


Ovido - Quiz & Flashcards