mirakelbetty

Alla inlägg den 12 december 2012

Av Betty Bergström - 12 december 2012 14:34

Försökte fota vattnet och snön idag. Låter bilderna tala för sig själva. 


         

 



Yours sincerely    

MirakelBetty



Av Betty Bergström - 12 december 2012 13:00

Har ni missat att jag och min syster gjorde ett försök att driva en hästblogg sommaren 2010? 


Här är länken till de gamla inläggen. Saknar wordpress lite. 
Men som sagt. Jag trivs ju här på bloggplatsen. 

http://travryttare.wordpress.com/

 


Hade då en travarnordis som hette Fröken, hon finns med här också i gamla inlägg. 
Tyvärr gick det inte alls tillslut och jag valde att lämna tillbaka henne då jag kände att hon gjorde mer och mer motstånd mot allt vi gjorde. Detta resulterade i att hon inte finns idag, tyvärr .. 

 


Mitt största misslyckande, men idag vet jag bättre och nästa gång jag tar mig an en sån häst har jag mer kunskap att backa upp med. 


Yours sincerely 

MirakelBetty

Av Betty Bergström - 12 december 2012 11:30

 

Jag har inget emot att "astränga mig lite" för honom. Men varför har killar det enklare än tjejer??


Det här är ju hela sanningen. Varför ska jag sminka mig, ha på mig obekväma underkläder och största, löjligaste urringningen för hans skull när det enda han behöver göra är att duscha och ta på sig rena kläder? 

That is just fucked up! 
Nåväl, i gengäld fick jag 60 procent mer hjärnkapacitet än flertalet killar. Men endå! 


Yours sincerely 

MirakelBetty

Av Betty Bergström - 12 december 2012 10:04

.. Så städar man. 
Eller filar på ett långt inlägg här på bloggen. 

Gör både och just för tillfället. Idag ska jag iallafall rida, för nu har han fått stå i två dagar då jag verkligen inte hunnit rida. Han var skogstokig igår i hagen så kan tänka mig att jag kommer ha väldigt kul nu när jag ska rida barbacka och allt   

Men jaja, jag får väl ta det lugnt och trötta ut honom lite först. Inge mer med det. 


I övrigt idag jagar jag arbetsgivarintyg, söker jobb, försöka få tag i arbetsförnedringen, smörja upp mitt nya träns och sen jaga lite fler julklappar. 
Skojjigt. Det är lugnt. *hyperventilerar* 
Sen när blev jag sån här? 

 

Pussla, pussla, pussla .. Lite Tetris över mitt liv just nu. 


Tacksam om ni kunde dela med Er av några bra ridövningar för pigga hästar som behöver tänka lite! 


Yours sincerely 

MirakelBetty

Av Betty Bergström - 12 december 2012 08:42

Körv. 
Nämen godmorgon. Inge jobb i sikte hitentills idag. Men det kanske kommer längre fram på dagen .. 
Förövrigt skönt att ta det lite lugnt och städa ochhållas idag. Fast endå inte. 

Känner mig lite rastlös. Vill jobba. 


Måste få ihop en hyfsad lön, om inte annat. 


Tråkbajs ekomomi. Skit i det. 


Idag kommer jag skriva åtmonstone ETT hyfsat långt åsiktsinlägg och sen dyker det som vanligt upp lite random småroliga grejjor så vi får se om jag kanske åker någonstans och fotar idag. 


Den som lever får se, men idag får ni ligga på och inte missa något, vill ha massor av kommentarer!   

Ska fixa mig en macka och lite kaffe och kommer igång med dagen nu. Vi hörs senare! 


 

Vad ska man fota idag?? 


Yours sincerely 

MirakelBetty.

Tidigare månad - Senare månad

MirakelBetty


Fullt ös, byxlös. Välkommen till min blogg!
Kontakt: MirakelBetty@hotmail.com

Van Dame "Dammis"

 

Min älskade häst. <3 

Plutten "Kirba"

 

Världens taxigaste tax! <3 

Omröstning

Vad vill du ha i julklapp i år?
 Mjuka paket! Kläder.
 Hårda paket! Saker till djur/min hobby osv.
 Upplevelser!
 Blandade julklappar!

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012
>>>

Senaste inläggen

Sök i arkiv

Arkiv

Länkar

Guestbook. Skriv nå skojjigt!


Skapa flashcards