mirakelbetty

Alla inlägg den 11 december 2012

Av Betty Bergström - 11 december 2012 23:40

Det är så många som långsamt trasat sönder klassikerna "Carpe Diem" "Amor vincit omnia" (erkänn att alla tycker att det är snyggt bara för att det är på ett främmande, bortglömt onödigt omständigt språk som ingen talar längre). 
Nog för att latin senast var modernt på "Carl med linnets" tid. Men iallafall! Slit inte ut det så det förlorar mening! 
Jag gillade Fånga dagen och Kärleken övervinner allt. 


Men nu när ni kladdat det över hyllor, på väggord, överallt på Era bloggar och allt där det får plats så funderar jag om ni öht funderat på vad det betyder? 


Ser tex. rubriker på bloggar som är så djupa och innerliga så man förväntar sig ett långt åsiktsinlägg. 
Där står ungefär: 


"Hej, idag har jag gjort det här och det här. Nu ska jag sova. Godnatt". 


Kan ni liksom inte koppla mellan texten i inlägget och rubriken? Jag gillar inte bloggar som bara innehåller "vad-jag-har-gjort-idag-inlägg". Tycker som många andra, BLANDA. 


Och du. En del människor är djupa. Andra är grunda, eller vad man ska säga. Tänker mer "rakt" än "runt och omkring". Inget är rätt. Men ska du blogga om något så djupt som "Carpe Diem" så JA. Då kräver jag att du har någon slags koppling till detta och att inlägget innehåller någor jag kan koppla till rubriken. 
Trasa inte sönder den fina innebörden av orden med att slänga ner det i din tanklösa vardag som du fyller ut dina inlägg med. 
Det är okej att ha såna inlägg kanske en gång om dagen när du berättar vad som ska hända eller om något speciellt har hänt. Men som sagt! För helvete, alla människor är inte djupa. 


Börjar tröttna lite på bloggare som jagar läsare genom att rubriken är intressantare än texten.. 


Två nya:


   

 

 

Barba non facit philosophum – "Skägget gör inte filosofen"


Här har ni en tänkare. Gammal bild som Sami tagit. 

 

Crea diem – "Skapa dagen"


Fundera över dem du. 



Vad tycker ni om denna trend att alla måste vara såna tänkare och så djupa och oohh så härligt medvetna jämt? 


Yours sincerely 


MirakelBetty

Av Betty Bergström - 11 december 2012 22:43

Har arbetat ihop brödfödan hela dagen och är klar med allt nu. Skönt! Nu ska jag ta mig ett glas mjölk och få i mig lite mat! Har vart så slarvlig med det idag. Ätit en Geisha, två mackor och en pizzabit så att magen får inta lite makaroner och körv gör nog inget. Kommer få skitont annars .. 


Trött i skallen och trött i kroppen. Hua!

Mycket att göra och fixa med just nu, men i Januari börjar pengarna rulla in! Härligt. Kommer älska när första lönen på länge trillar in på kontot! 

Men för nu ska en fortsätta pusha på med jobb så mycket det bara går och mycket att fixa med som sagt. 


Vart ju lite tidsinställt och tråkigt idag, men sån är det. På bloggen tjänar jag ju inga pengar, utan gör det på min fria tid så det får "förfalla" nu innan jag kommer igång. Imorgon kommer dock en fullspäckad dag med mycket bloggande. Varesig ni vill eller inte. 


 

Ni får ha det så bra så ska jag göra kaos med köket nu. Hej med Er! 


Yours sincerely 

MirakelBetty

Av Betty Bergström - 11 december 2012 13:15

Jag avlider snart av den här awesome videon. Gullig lät för mjäkigt, så den är numer awesome <3 :') 



Det var Dressyrsnack som har publicerat den först, så snodde den av dom   

Men kände mig tvungen att dela med mig! 


Yours sincerely 

MirakelBetty

Av Betty Bergström - 11 december 2012 12:15

En bra låt med ett bra budskap. 


Yours sincerely


MirakelBetty

Av Betty Bergström - 11 december 2012 10:30

Och nu tänker ni, men guud vilken konstig vinkel och herrejesus vad den där bilden inte var bra. Jo, Kirba är fin på bilden och jag tyckte den passade. Man måste inte vara snygg på varje bild. Lär er det. 
Du är lika bra endå.   
  


Yours sincerely 

MirakelBetty

Av Betty Bergström - 11 december 2012 09:30

Jahadå har den här bloggen kommit in i det magiska "över-50-gillningar". 
50 stycken! Så många är det som gillar min blogg. 

Sjukt. För mig.

 

Det här är inte världens, sveriges, Örebros, eller ens Gusselbys största, mest kommenterade eller bästa blogg. Men det är min blogg.
Som endast jag har skapat och skrivit i. Och ni har läst, gillat och kommenterat.
Ja herregud. 


Som en hästbloggare skrev i ett inlägg häromdagen, om det inte var igår tom? 

Så skriver jag inte bara för att behaga er. Alltså det här är ju min blogg och jag skriver det jag känner för och vill skriva om. Sen att jag kan behöva idéer, lite pepp ibland osv är ju en helt annan femma. 

 

Anyways, Tack för att ni gillar min blogg. Det är kul bara att se att någon har "gillat" något man själv gjort varje gång man kommer in här. Det är ju ni som fått mig att blogga mer, pga att jag tycker det är så kul när ni läser och kommenterar så då fortsätter vi så och fortsätter sprida bloggen och kommentera varandras bloggar för att sprida den positiva cirkeln som vidgar ut sig och som när man kastar macka på sjön på sommaren kan den försöka sig och bli fler cirklar som går ihop. Låt oss ha det som mål idag. 

 

  

Skål för Er and FOR THE NEXT FIFTY! 

 

Yours sincerely 

MirakelBetty
 

Av Betty Bergström - 11 december 2012 08:28

Hallå där mitt i ottan, du stressar till skolan eller jobbet nu förstår jag? 
Tänk på att du inte tjänar på det, utan att det snarare gör skada.
Jag tror knappt att jag vet hur man gör när man stressar .. Jag liksom tar det i normal takt, kommer jag 10 minuter sent så gör jag. Jag är en av de få som fortfarande tycker att "fint folk kommer sent" fortfarande ska gälla. 
Jag är tidsoptimist och det är inte bra. Men stressa är inte heller bra. 

Försöka hitta ett mellanting? 


 

Det som blir riktigt bra har inte stressats fram, tänk på det! 


Ta det lugnt men var lite effektivare. Gå upp tidigare var det ja, men nej aldrig i livet. Hellre stressar jag. Eller vad säger ni?   

Dem där timmarna i sängen är tamefan heliga!   

Det är ungefär som de där hurtbullarna som inte har djur att ta ut, men går upp klockan 8 varje lördag och framställer det som "sovmorgon".

Jag bara funderar vem som skadade dig i din barndom?   



Ha en fortsatt trevlig morgon så hörs vi mer under dagen!  


Yours sincerely 


MirakelBetty

Tidigare månad - Senare månad

MirakelBetty


Fullt ös, byxlös. Välkommen till min blogg!
Kontakt: MirakelBetty@hotmail.com

Van Dame "Dammis"

 

Min älskade häst. <3 

Plutten "Kirba"

 

Världens taxigaste tax! <3 

Omröstning

Vad vill du ha i julklapp i år?
 Mjuka paket! Kläder.
 Hårda paket! Saker till djur/min hobby osv.
 Upplevelser!
 Blandade julklappar!

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012
>>>

Senaste inläggen

Sök i arkiv

Arkiv

Länkar

Guestbook. Skriv nå skojjigt!


Skapa flashcards