mirakelbetty

Alla inlägg den 13 december 2012

Av Betty Bergström - 13 december 2012 23:43

Bättre blogg och update om allt from. nu!

-Ska gå ur min comfort zone med kameran då jag för tillfället tar skitbilder.. Auto läget är waste of time, nu ska jag börja lära mig fota på riktigt. ISO, bländare och fan och hans moster rör sig som en seg gegga i skallen på mig, men testa sig fram får man göra. 


- Jag och M (Mandasliv.wordpress.com) ska börja fota åt varann några gånger i månaden = bättre update om D och mig plus filmer och fler bilder på mig öht. som är ordentliga. 


- Kommer få bättre inspiration när jag väl börjat, därav kommer min bloggform toppas nu!
Så häng med!   


Vi börjar så. 



 

Fika kladdkaka, blogg- och hästsnack är som balsam för själen. Motiverande. Drivet känns välkommet. 

 

 

Åkes dryga bror Puck skulle naturligtvis vara med på ett hörn. 

 
S ála Widerstedt läppar. Var äpplet surt, månne? 

 

 

Våldfotade M under vår diskussion. Det är lättare att brinna när någon annan glöder bredvid. Så är det nog. 

 

Mer update imorgon, nu är det dags att natta. Imorgon är en ny dag! 

 

Yours sincerely 

MirakelBetty



Av Betty Bergström - 13 december 2012 16:27

Det stora svarta hålet. Sökandet efter instruktionsboken som inte finns. Det där som händer när en blogg växer upp från liten till STOR och det börjar komma erbjudanden från alla håll. Det kan vara tävlingar, reklamer och gud vet allt. Hur funkar det egentligen? 

Jag undrar. Hur kommer man in i en bloggportal? (tex. horsespot som är ett antal mycket bra hästbloggar. )
Dom kontaktar en, right? 

Skulle så gärna vilja skriva för fler läsare så att man fick in fler kommentarer, det är lite det som gör att man skriver intressantare inlägg. Jag tycker själv att min blogg har potensial, men det är ju inte upp till mig att bestämma. Just nu är jag nöjd liksom att det iallafall är folk som trycker "gilla" när de kikat på min blogg. 

Men jag skulle kunna göra så mycket mer! Om jag bara hade liksom drivet till att blogga? 

Och allas fluga- SLÄPPA EN KOLLEKTION av sina egna kläder eller utrustning eller annat. 
ÅÅÅÅHH det vill jag också göra! 
Ridkläder, hästutrustning eller vanliga kläder med MITT namn på! 

Inet bara "för att" utan för att det skulle vara så jäkla kul! Att få in en fot, att få göra något med all kreativitet som bara kommer att ligga och rosta i huvudet, det är ju ingen som kommer uppmuntra mig att skapa på det viset i mitt framtida jobb .. 
Ska man skapa något sådant måste man ha utbildning. Vem i helsike skulle annars anställa en liksom?  

Men jag VILL endå! 


Å andra sidan vill jag ha ett eget stuteri och tillridningsstall, jag vill ha ett bra heltidsjobb jag tjänar bra på, jag vill att den här bloggen ska växa lite och få fler kommentarer och mer feedback, få kontakter man kan göra något av, HERREGUD jag vill SÅ MYCKET.. Jag kan fan inte sluta tänka på allt jag vill. 

Men hur kommer jag dit? 


"Genom hårt arbete", har jag fått höra.
Hur arbetar man hårt med en blogg?


Så om min blogg inte är som alla andras får jag alltså inte göra en egen kollektion? 
Om min blogg fortsätter att vara liten och obesökt, en som ingen egentligen bryr sig så mycket om.. 
Vad händer med mina drömmar då? 


Att bli bättre på att blogga. Men hur bloggar man till ett tyst forum? 

Vad är min nisch, vad av alla saker ska jag skriva mest om? 
Hjälp.. Hur vet man? 


Yours sincerely 

MirakelBetty

Av Betty Bergström - 13 december 2012 13:50

Ny, temporär vinterheader. 
Provar mig fram lite. 

Vad ska vara med i slutresultatet?? 


 


Yours sincerely

MirakelBetty   

Av Betty Bergström - 13 december 2012 13:10

Om att hitta sig själv och hitta andra på vägen. 


Haha underhållande, lite mystisk musikvideo   


My people <3 


Yours sincerely 

MirakelBetty

Av Betty Bergström - 13 december 2012 11:56

Kallt, mensvärk, massa tråkskit uppgifter på jobbcoach, missade ett potenciellt jobb i förmiddags. 

Det är inte ens lite okej. 


Känns som att jag är tillbaka i skolan igen, bara den lilla detaljen att detta inte leder mig någonstans. Hoppas bara på ett till deltidsjobb eller ett heltidsjobb som är någelunda fast. Eller iallafall oftare än det jag har. Vill inte ha de där tråkdagarna när man inte gör ett skit. 


 

När man räcker upp en hand, vem ska ge en ordet? 


En annan bild jag gillade lite mer än de andra som jag glömde lägga upp igår: 


 


Undra vad man ska fota nästa gång .. Det tåls att tänka på. Längtar.. 


Yours sincerely 


MirakelBetty

Tidigare månad - Senare månad

MirakelBetty


Fullt ös, byxlös. Välkommen till min blogg!
Kontakt: MirakelBetty@hotmail.com

Van Dame "Dammis"

 

Min älskade häst. <3 

Plutten "Kirba"

 

Världens taxigaste tax! <3 

Omröstning

Vad vill du ha i julklapp i år?
 Mjuka paket! Kläder.
 Hårda paket! Saker till djur/min hobby osv.
 Upplevelser!
 Blandade julklappar!

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012
>>>

Senaste inläggen

Sök i arkiv

Arkiv

Länkar

Guestbook. Skriv nå skojjigt!


Skapa flashcards