mirakelbetty

Alla inlägg under januari 2011

Av Betty Bergström - 30 januari 2011 17:18

Sitter & slötittar på Världscup hoppningen på 1:an medans jag är ute lite och tittar på fejjan och lite så. Marco Kutchers häst, en skimmel kollade jag på nyss. Fin häst (y). Rolf-Görans (nya?) fux Ninja La Silla eller nåt sånt är jättefin också. Gillar hans ridstil, dock är det tråkigt då han har blivit en av "glidarna" i takt med framgången dvs. överlåter allt till skötarna, han bara rider och klappar hästarna ju .. 
Mycket fina hästar överhuvudtaget nu faktiskt, jag är glad över att dom överlag ser mer korrekta och proportionerliga ut i kroppen, det måste ju ge varje häst en chans att hålla bättre tänker jag.
Bra ekipage och fina hästar i den här tävlingen, oftast mkt luft mellan hindren och hovarna och ett och annat bocksrpång, rättså fin och mjuk ridning så kollar nog tills det är slut. Är spänd inför omhoppning, blir Meredith Michaels-Beerbaum och Marcus Ehning som vanligt sen är det väl massa okändigar för mig.   Hmmm .. Har vart väldigt oengagerad ett tag nu. Det märks, fattar inte hur det öht är fysiskt möjligt att hoppa en av kombinationerna utan fel ;O .. Det blir bara svårare och svårare och högre och högre ..  Gode Gud, tänk på hästarnas ben och ryggar. ShutterFly (Meredith Michaels-Beerbaums vallack) är 18 år. Och fortfarande fräsch! Det är vad jag kallar för tysk kvalité! 
Hmm . Mja iallafall. Nog om det. 

Igår longerade jag Fröken igen, tog pisken med mig den här gången eftersom lilla Tultan inte hade lust att trava sist :P Började med att leda henne runt i hagen, mycket tacksamt att pulsa i snön så dom får upp pulsen och kommer igång och har ingen möjlighet att bara gå och sova. Hon var het och tyckte det var rättså pissigt att behöva vandra omkring i det där jobbiga vita. Tog ut henne på volten när hon hade vaknat till och det gick fint. Hon skrittade på och testade inte lika mycket. Med inner-örat mot mig och med huvudet lätt sänkt.. Min lilla tjej <3 

Hade stora problem med att hålla i longeringslina, i longeringspisken och vifta med den för att få fram hästen som ville stanna och kanske händelsevis vända ibland. Hon fick (med pust och stånk) trava ett varv utan att försöka vända sen byta varv och göra samma sak. Sen några varv i skritt och sen morot och massa klappar och peppiga ord från nya matte (: 
Avskrittning i jobbiga snön igen och sen släppte jag henne och hon följde med nästan ända till grinden igen <3 :) Så vi gosade lite till, sen fick hon lite vatten och sen fick hon gå och dampa lite med Billy The Mongo för att det kom en snöskoter haha. Helt enkelt en lyckad dag :) 
Idag gick jag upp typ kvart över 9 och tog ut hästarna. Fröken var skitpigg :P 
Får se hur jag gör ikväll om hon ska få stå eller om det blir NH. Funderar fortfarande men det visar sig väl. 

Idag var jag ute och gick med hundarna. Det var mkt bra gjort av mig. Spurtade sista biten hem. Fan va bra jag är. 
Manda var här en stund också, vi snackade väl lite. (y)


Nu ska jag beställa nya örhängen och sen ska jag kolla efter något att ha på mig på Bellas fest och efter det göra en lista för Ullaredsresan, efter det blir det stallet .

Hej Med Er Te Nästa Gång

Yours Sincerely
                           MIRAKELBETTY  

Av Betty Bergström - 23 januari 2011 22:34

Idag vaknade man bakfull och jävlig typ halv 12. Vaknade av att telefon ringde sista signalen. ÄtarN som ringde om att hon å mor hennes skulle sätta sig i deras BrakeMyWindow och bränna ut te Lugnet i sällskap av lilla Helmer (: 

Helmer & Pluttkörva busade rätt hårt, problemet är att dom har typ problem med att fatta när det räcker. Men tillslut blev dom ganska trötta så dom lugnade ner sig iallafall. Vilket är någe, man får vara nöjd för det lilla. Ingen dog, och det var ju bra. (y)
Och snacka om jobbigt att ha en kamptax som låter som en gnällig jävla dörrjävel så fort man ska försöka sära på dom.. -.-
Fick ont i huvet och sitter nu och njuter av tystnaden i sängen med Plutten sovandes breve mig. Inte ens nåt tjaffs över att han inte fick ligga i mormors säng. Nu är han fanemej trött :P

Precis när det började mörkna så for jag å mami till stallet, ÄtarN stannade på Lugnet eftersom Helmer var i gigantiskt behov av att sova och han sover inte om inte mami är med :P Sikken morsgris!
Iallafall så kom vi fram till stallet, var smått nervös, har haft Fröken i lite mer än en vecka nu, en vecka och två dagar närmare bestämt så nu är det dags att börja aktivera tösen. Tog två morotsbitar och högg longerlinan i farten när jag gick mot hagen. Fröken stod i nedersta hörnet. Bra, tänkte jag. Nu får jag aldrig tag i na
Jag ropade och lockade men Fröken stod fastfrusen i sitt hörn och bara tittade. Jag närmade mig långsamt och "gjorde mig liten"  (ner med axlarna, gick i en båge emot henne och titta ner i backen) tills jag stod ca 10 meter ifrån henne. Då satte jag mig på huk och lockade på henne igen. Fröööökeeen, kom då flickan.. 
Inget hände. Jag satt en stund till och ritade lite i snön. Det funderades lite till och efter en stund kom hon lunkande emot mig. Ja det är fan sant, Fröken lunkar x) Hon fick en morotsbit och en ledde jag henne in till mitten av hagen. Hon stretade några gånger, stannade, testade om hon fick byta varv men tillslut gav hon upp, skrittade fint och skötte sig ett varv, fick byta varv och skrittade perfekt i en liten cirkel (fast det var obehagligt underlag) med innerörat vinklat mot mig. (: 
Efter det var jag nöjd, det var en bra introduktion. Hon fick den andra morotsbiten och sen släppte jag henne. Hon stod vid mig och kelade ett bra tag, sen gick jag ifrån henne, hon följde efter och gick och tuggade och slickade sig om munnen (Faan va glad jag blev!) som hästar gör när dom tänker (tuggar) och visar sig undergivna (slickar sig om munnen). Jag stannade, hämtade mina vantar, då kom hon och ställde sig bredvid mig, så vi stod och kelade en stund till. Sen går jag uppåt. Fröken fortsätter följa efter, travade förbi mig och ställde sig framför mig och sträckte in huvet i famnen på mig x) Kunde inte annat än att kela med henne liiite till <3 
Sen flyttade jag på henne, då blev det lite kinkigt men hon accepterade det och gick iväg och jag gick in och mockade och fixade. Sen ledde jag in henne på slakt  grimskaft och hon gick med huvudet sänkt och var totalt avslappnad (Vilket hon knappast gjorde för några dagar sen då var det full spätta och i princip tackla ner stalldörren) och ställde henne på gången och borstade. Hon var lite trampig och lite nervös men inget som störde mig så mycket. Efter en snabb genomgång med borste och hovkrats fick hon gå in och mumsa hö och hon skrek lite på Billy men inte så farligt.
Jäkligt nöjd faktiskt, vikken pärla man har fått tag i!  
Så nu har man påbörjat första steget med Tultan därute ^^ 
Började med longering idag. Blir nog antagligen lite mer longering imorgon med trav (: Funderar mycket på hur jag ska lägga upp det. Nu i den här första perioden ska jag varva promenader, NH och longering.
Har åxå funderat på att ta inridningen helt själv. Har en del idéer om hur det skulle kunna genomföras, nämligen. Behöver dock en medhjälpare så får väl fjäska lite för Isabél :P Får se hur jag gör, får fundera mera. Lite trist är det att jag inte har någon kamera dock:( 

Nöjd med dagen, imorrn blire upp till stallet i vanlig ordning å sen till Plugget. Faen va bra det känns, sista terminen, ÄNTLIGEN .

På tala om en bra känsla så har jag just upptäckt en sak om mig själv: Jag är faen elak. Kan ju inte säga så mkt mer, men skadeglädjen är den enda sanna glädjen känns det ju som ibland x) Problemet är ju liksom det att dom två sakerna håller som jag har sagt hela tiden: 

-What comes around, goes around.

- Tiden tar dom. 

Two words: Domino Effekt. 
Frågan är inte OM. Utan åt vilket håll brickorna faller. En efter en. 

Hade väl engentligen inte så mycket mer att säga om det. Nu måste jag binga för det blir ju tidigt imöra. Najti Najti, Sleep so väry Tajti.  

Yours sincerely
                                         MirakelBetty På Lugnet.  

Av Betty Bergström - 21 januari 2011 18:09

Det är sant! Typiskt mig, den obotliga jävla optimisten. Sikken idiot jag är..! Men nånstans i bakhuvet vet jag en sak. I slutet av tunneln finns alltid ljuset, oavsett hur jävla lång den förbannade tunneljäveln är så ska jag knalla igenom den. 
Altså jag är så jävla KLAR med det här nu. Hur fan kan alla vara så jävla dumma i huvet och jag så JÄVLA fakking skitbäst...??

-Betty Byxlös Bergström - Kvinnan, myten, Legenden.

Bosatt på Lugnet för tillfället men kan hittas lite varstans under sommarhalvåret.  
 
Nejmen dålig uppdatering hallå. Det som står på tapeten i veckan är väl plugget, blev lite dåligt med den saken den här veckan.
Och sen ska man inhandla en ny halskedja så jag har mig själv med mig jämt som förr i ti'n innan den förra kedjan gick av. -.-
Den var endå inte så snygg så nu ska jag ragga rätt på en ny.
Nån som vet nån sida/affär som har snygga grejjer som inte är alltför kvinnosaks kvinnligt?

Ojsan hoppsan! Nu kallar mor min kära mor på mig så nu är det dags att pallra sig mot stallet och Fröken :)
Efter det blir det Reidar, bastu å ett antal kalla jävla kopparbärs 7,0 äpple  :) 
Måste bränna iväg nu står hon å varvar Houndai expressen så lika bra att röra sig lite så inte skiten skär ihop totalt. X)
Försöker skriva mer imorrn, lovar nästan.
Yours Sincerely

                              MIRAKELBETTY.  

Av Betty Bergström - 11 januari 2011 18:45

Nu är dom otäckingarna på! 


Jag gick med en aldrig tidigare skådad elegans över den isiga uppfarten nyss (Y)
Pensionärsbroddar och gympadojjor av märket adidas .. Vilken syn .. :')
Definitivt vinterns bästa köp, om man bortser från min iPod då :P
Jag har nu synat min inhandlingslista och kommit fram till att kamera står troligen på nästa punkt i inköp.. 
Finns mkt annat som man bara måste ha men det är ju en annan historia. :P 
Hoppas bara att mamma pyntar mina kläder .. :O  .. 
Det är ju en fördel att ha brallor att dra på sig på morgonen eller? O.o 
.. Funderar på att gå med arslet bart nästa gång jag står och trampar i mitt rum desperat och sen till bussen .. 
Stör mig förövrigt mer och mer på att jag inte har en riktig garerob -.- 
Det är jävligt påfrestande att ha två st trånga byråar att ha sina kläder i .. Och dom räcker inte .. :/ 
Så min kära mor stuvar in kläder varhellst dom går in .. Typ i bokhyllan eller på nåt annat ställe man aldrig letar efter kläder på. 

Nåt jag funderade på idag: Vad är det med småstadsbrudar och storhetsvansinne eller vad man nu ska kalla det? O.o Dom här tjejerna gör alltså vad som hellst och går fram som bulldozers för att få det dom vill ha. Ingen moral. Inget liksom medlidande inga känslor överhuvudtaget?
Antingen har ni en hell of a hjärnskrynklare eller så har ni helt enkelt ingen insida, det enda som finns därinne är ett stort, svart hål eller nåt liknande. Vafan vet jag. Ett återkommande fenomen med dessa brewdar är åxå att det är dom som får killen. Oavsett vem killen tillhörde från första början. Därav blev ni dömda som manipulativa. Eller vad gör ni för att killen ska glömma allt som vart, spotta en i ansiktet och dra och leva lycklig i alla sina dar? Alla dessa andra brudar som står där med skägget i brevlådan, svikna och bittra ställer sig frågan: Vafan gjorde jag för fel? 
Konstigt att man blir bitter? 
Har ni då förtjänat kärleken, flickor små??
Men ni tar bara vad ni vill ha, och det funkar ju tydligen?
Men är det verkligen Ok att göra så? Antingen är nåt riktigt jävla fel eller så är jag gammalmodig..? Är den sortens förhållande utdött? Är det bara jag som undrar? 
Eller är det här bara jag som har tänkt på?? Har storsstadsbrudar den här diagnosen åxå förresten? 
Nån som har några tankar om det här? 
Tror bestämt att jag kan plocka ut hela 3 exemplar här i Linde. 2 och ½ iaf..
Lite skrämmande..? Jag har uppfattat dom här personerna som väldigt ..  liksom .. Elaka? Farliga? Manipulativa? Såna man ska passa sig för? 
Jag vet inte .. Jag som är paranoid, men min magkänsla säger mig två saker: CHOKLAAAAAD!!!!! & Det här är inte rätt ..
Tjejer tänk er för. Den där tjejen som du sårar .. Det kunde varit du. Det har säkert varit du och det kommer säkert bli du. Skulle inte vara lika kul då va?

Jag vill tro att ni inte gör det för att vara elaka, att ni känner er bara överkörda och missförstådda och att livet bara rasar precis som jag men ert beteende dödar den fina tanken. Snälla nån det här måste få ett slut. Det är ingen lek det här, det är riktiga känslor det handlar om, vad har vissa människor gjort er? Jag kan inte förstå hur man kan sakna sån medkänsla. Gjorde jag åxå det förut kanske? 
Jag har lärt mig vad smärta är och jag har lärt mig hur det känns att bli sparkad när man redan ligger ner så att säga. Jag önskar inte förpassa någon till det ställe jag befann mig på för några månader sen. Det är bättre nu, visst men vafan. Det svider fortfarande. Jag hade uppskattat åtminstone lite .. mer moral. Då hade det på något vis känts bättre .. 
En sak är säker: Uträknade är dom, man blir ju helt psyk desto mer man funderar?
Ska det behöva vara så att man måste övervaka den man är tillsammans med och slåss med klor och näbbar och försvara det som tillhör en, är dessa människor som drar som en hund som bara följer godiset?
Eller finns det något hemligt trick??
Hur det än är så gillar jag det inte, jag skräms av det.
Nu när jag tänker efter så får man absolut inte missa att det finns naturligtvis killar av denna kaliber åxå men det är klart att jag reagerar mer starkt eftersom jag mest upplevt det med brudar.  
Otrohet har blivit normaliserat. Gränserna för vad som är okej utsuddade, inser ni till vilket pris? 
Paranoid, Galen eller Insiktsfull? 
Förhoppningsvis alla tre .. 


What comes around, goes around. Tänk på det flickor & pojkar. 
Lägg ihop ett och ett. 


Yours sincerely 


                                MirakelBetty
 

Av Betty Bergström - 10 januari 2011 23:15

Nämen se på faen, nu har jag vaknat till liv igen. 
Dålig uppdatering har jag gjort mig skyldig till åxå.
 Nu händer det saker, såhär i början på året är det vitkigt att sparka igång när man har lite inspiration. 
Det går, men det går lite segt som vanligt måste jag säga.
Nu har jag alltså börjat klättra neråt i vikt, orkar inte ha den där jäkeln till mage hänga i vägen längre. Nu ska må-dåligt-kilona bort. Alla 18 ....
Kämpar mot sötsuget men salta pinnar blir min drog from nu. ... 
Sad but true. 
Vovvarna har börjat vänja sig vid varann :) Pluttkörva var lite misstänksam till Spiken i början men ingen kan väl motstå en liten ledsen osäker JackRussel som egentligen bara vill leka ;)
Dom leker hela tiden när vi är ute så dom sover mestadels inne xD
Försöker få Spiken att gå upp i vikt, vilket gör att Plutten gör samma sak så nu är han som matte .. Överviktig men mer attraktiv förståss ;) :P

Sen så är det ju som så att (som ni säkert har märkt ni som har mig på FaceBook) jag har skaffat mig en ny kärlek. På prov i början, senare får vi se. En liten tulta till Nordsvensk sto på 10 år som sträcker sig 1 meter och 50 centimeter över havet. Hon är så underbar så det är inte klokt. Längtar tills jag får hem na den lilla raringen. 
Kommer säkert bli så att bloggen kommer innehålla en hel del om henne, då hon inte är inriden, har stått ett år och sen är hon ju så otroligt jävla vacker att man måste fota :) Ska träda in på ganska okänd mark och rida in henne, med hjälp såklart från nån som vet vad den gör. Nån som vet någon bra hästmänniska som ridit in hästar med bra resultat i närheten? 
Förresten, en fråga till: Är det någon som vet eller har en hyfsat fräsch Rockard som kan passa ett litet kallblod?
 Ska nämligen köra henne för att hålla henne igång dels, och dels för att jag tycker det är lite kul att ut å köra lite och lunka i skogen :) 

Annat inför det nya året är ju att bloggen kommer handla lite mer om det här:

- Lite mer om ridning och hästar

- Lite mer om mitt liv ute, speciellt på sommaren kommer det nog komma en och annan bild från Kuggnäs och Powermeet tillexempel. 

- Lite mera ingående på mina tankar om ja .. om allt då jag känner att jag backade sist jag fick ganska negativ respons. Men skam den som ger sig. Än så länge, så vitt jag vet är Sverige ett fritt land och jag tänker fortsätta skriva ner vad som snurrar i huvudet på mig eftersom att jag skapade den här bloggen just av den anledningen.

- Bantning :P

- Lite mer om min stil och mina åsikter överhuvudtaget då jag känner att jag är redo att ta vad som än skulle komma dimpande i huvudet på mig när jag loggar in här. 

- Så fort jag kan lägga händerna på en fin kamera ska här komma in bilder på lite allt möjligt då jag tycker det är kul att fota på mitt eget lilla vis :)

(Bloggen ska snyggas upp ordentligt åxå!) 

- Lite mer om det intressanta inom området Bil
 

- Ska väl faktiskt försöka berätta lite mer om mig själv, det är lite svårt att hänga med om man inte umgås med mig i vardagen. Trodde faktiskt aldrig att det skulle vara så många som läser min skit som jag knattrar ner :P Men det värmer faktiskt lite måste jag erkänna, men ibland skulle man vilja veta vilka ni är :P 

.. Och innan jag lovar er för mycket så ska jag faktiskt avrunda här för nu tycker doggsen att det är på tiden att vi släcker lajtsen och söver en sväng. 

Imorgon blir det örebro och sen till stallet och grejja lite :) 
Och sen årets viktigaste inköp: Pensionärsbroddar för det är halt utan dess like så man inte står på näsan och bryter sig. 
Godnajti på er allihop!
Yours sincerely
                                MirakelBetty

I'll be your friend right until the end, I'm out there somewere thinking of you. 
 Even though you can't see me, I'm right there with you. Always. 

MirakelBetty


Fullt ös, byxlös. Välkommen till min blogg!
Kontakt: MirakelBetty@hotmail.com

Van Dame "Dammis"

 

Min älskade häst. <3 

Plutten "Kirba"

 

Världens taxigaste tax! <3 

Omröstning

Vad vill du ha i julklapp i år?
 Mjuka paket! Kläder.
 Hårda paket! Saker till djur/min hobby osv.
 Upplevelser!
 Blandade julklappar!

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Senaste inläggen

Sök i arkiv

Arkiv

Länkar

Guestbook. Skriv nå skojjigt!


Skapa flashcards