mirakelbetty

Alla inlägg under december 2010

Av Betty Bergström - 27 december 2010 22:15

Snart ska vi ge oss av sa hon till sin vän. 

Jullov. Ska försöka skriva lite mera på manuset till boken medan jag har tid. 16 sidor är jag uppe i hittentills och då arbetar jag i stycken och inte fortlöpande. Så det återstår MYCKET jobb för att få ihop en bok på ca 300 sidor. Men det är något jag älskar, det är så himla stimulerande. 
Man vet aldrig om den lämnas in, men är jag nöjd med resultatet kommer jag nog skicka in manuset till några förlag.
Den här boken betyder väldigt mycket och innehåller delvis riktiga händelser i mitt liv, delvis mina tankar, delvis påhittade händelser. En bra krydda i boken för att göra karaktärerna mer levande.
Till nyheterna hör också till att jag ska ringa på en häst imorgon. 
Dessutom ska jag faktiskt göra slag i saken att lära mig att spela piano äntligen. Har hittat en jättebra kurs på youtube. (y) 
Nu ska man bara hitta ett billigt men bra piano. 

Har fått en riktigt bra slant i julklapp så det blir nog att inhandla ett par skor till Plutten, och kanske ett par ridstövlar, eller att jag väntar till nästa studiebidrag och köper en Ipod :) 

Har fortfarande inte löst problemet med kameraladdare .. :/ Det stör mig, jag tycker det är kul att fota saker :P 
Faan X)

Dagens låttips: Karma Chameleon med culture club ( Boy George) Tycker den är sådär peppig :D haha. 

Guld till diverse människor som finns där fastän det inte passar sig och dom som alltid funnits där. <3  

Nå .. dessa raringar som messar mig får tyvärr inget svar då det här jävla peppot inte har nå pengar på luringen .

.. Och så kort om nyår. ÄtarN och jag kom fram till idag att vi kör, som vanligt med vem som än kommer. Ni är så välkomna så, och vi kör även om det inte blir så mycket folk. Tack för visat intresse flickor & pojkar, och tack för att ni firar nyåret med mig :) Vi får hoppas på ett lättare 2011 :) .. Glöm inte att fundera ut nyårslöften ;) Glöm inte att ringa och höra med mig om något problem skulle uppstå så ska jag bistå er med vilka resurser jag än har :) 
Dresscode: Uppimpat. (Ska avslöja redan nu att jag slagit på stort denna gång) ;)  


Nu blir det duschen och Skrewdriver och sen Narnia maraton :) 
So long!

"Don't loose your fate, if you lost it maybe you don't have time to regain it before it's too late.."  -Eran MirakelBetty.


Och så en gammal favorit: "Tiden tar dom." - Peder Boström. 
Rättvisan hinner alltid ikapp, för så länge orkar ni inte springa små vänner. 

 Nu blire duschen och Skrewdriver, sen Narnia-maraton :) 
Yours sincerely
MirakelBetty. Betty Byxlös. Hulda Skymmning.  

Av Betty Bergström - 23 december 2010 11:08

Dagen före julfuckingafton... Känns fan inte som det. Bakade pepparkakor igår. Dom blev typ konstiga. Antingen för tjocka eller typ brända :P 
Fast gjorde inga vanliga. Hittade inte pepparkaksformarna så jag blev arg på mamma som vanligt och gjorde pepparkaks-kukar istället. >.<
Jag har kommit in i en mer ledsen-period än en arg-period nu iofs. men X) 
Bella var här häromdan, det var ju trevligt. Och kors i taket saknade jag hennes sällskap när hon hade dragit, jag som hade oroat mig för att jag skulle dra mig undan och lämna henne ensam för mycket när vi flyttar sen men då får jag väl lära mig igen att vara ännu mer social då. :P
Så det är ju positivt att jag lärt mig tåla åtminstone en person väldigt länge, för vi pratar i telefon varje dag (ofast i flera timmar) och har gjort det ett tag nu. Jag är väldigt glad över det . (y)

Det är jävligt kallt här på Lugnet men jag får vell gå ner och elda men jag fryser redan nu när jag ligger i sängen. BURR. 

Plutten fick sån där kramp i tassarna igår igen .. :( 
Han bara lägger sig & strejkar. Har lovat han att han ska få fula men passande skor den här gången X) Dom andra som var jättefina var för små .. FAN.
Fick bära han hem igår.. StackarN. 
Är iallafall jättenöjd med halsbandet som jag beställde, är ett svart halvstryp med en typ "ranka" med keltiska symboler i guld och silver :) 
Det passade iallafall jättebra :)

Efter jul ska jag åka till uppsala och titta på en varmblodsvallack. Det känns ju lite skumt, men kul. :) 
Buck Lybro heter han, och då ni som söker på Stc kan då se att han stått på Wången. Är det något jag borde oroa mig för? Liksom är han jättesliten nu? Enligt ägaren har han varit ridhäst i 3 år men det står ju att han har stått på Wången rätt länge? Rids hästarna när dom står på själva travskolan?? Nån som vet eller?


Har ingen lust att gå upp direkt. Vaknade kvart i 9 idag, klarvaken och äcklig och svettig som vanligt.. :( Trodde drömmarna hade lagt av ett tag, men ack så fel jag hade! 
Men ska nog försöka ta en atarax för att bli mer normal och lugn i huvet och inte tänka så mycket. Måste nog gå ner snart och göra det har legat i sängen nu ett jävla bra tag så ångesten kommer nog krypande vilken minut som hellt.
Så är det att vara galen. Och en pillerknaprande rockstjärna. Gud vad roligt det är ....

Jobbiga jävla drömmar,  ibland önskar jag att det fanns någon som var villig att svara på alla mina frågor .. This world is too much for me to handle. 
Varesig jag vill eller inte. Imorgon är det iallafall julafton.
Då kommer Jeanette & Peter tror jag. Hoppas det. Morsan åker med Esa till hans morsa och jag stannar hemma med mina xider :)
In your face, tomten! X)
Men iallafall :P Ska glida igenom julafton lite halvslirig sådär och hoppas att jag somnar tidigt. Ni får hålla tummarna, nu på senaste tiden har det blivit jävligt jobbigt att vara jag över lag. Går neråt igen, ingen aning om varför. Drömmarna antar jag..? Hursomhellst. 
Hey hå lammkött å sprit, så är det att vara samhällsparasit! 
Jag Önskar Alla Som Har Möjlighet Att Ha en Trevlig Jul :)  
Var glada för det lilla, Tacksamma för det stora och Ta vara på allt ni kan.  För inget är gratis i livet. No Pain No Gain. 
Glöm aldrig det.

Man kan ju försöka iallafall. 

whatever. Bjuder iallafall på en gammal julfavorit:

Av Betty Bergström - 15 december 2010 23:19

Nu får det fan vara nog. Nu får det börja gå bra igen annars är jag inte med längre ..! >.< .. Usch är  bara arg så ingen idé att jag skriver mer. 

Hur fixar man ny header eller vad det heter här? :O Nån som vet eller?? 

Av Betty Bergström - 12 december 2010 21:14

Idag är jag lite Censurerad, då jag inte riktigt vill hänga ut mig så pass mycket för Er. 
Söndagskväll på Lugnet. 
Vardasrummet är Beck-mörkt. Lika mörkt som Beck är uttjatat det vill säga.

Lika mörkt som det är ute .. -.- 
Teven är kolsvart, tänkte att jag skulle ägna bloggen lite seriös uppmärksamhet.
Sitter å funderar här i ensamheten i vanlig ordning.
Det är mycket som ofta maler i tankeverksamheten i Betty Byxlös huvud. Det är ju så när man är dum i huvet.
Jag har under den senaste tiden funderat speciellt mycket på två saker. 
Altså drömmar. Det är så jävla konstigt  att man ibland kan drömma saker som händer på riktigt. Jag hade fått för mig att drömmar är till för att bearbeta saker och få saker att sjunka in liksom. 
Vore det inte lite snitsigt om man liksom kunde utveckla den "förmågan" så att man kunde drömma så jämt. Drömmar är svåra att tolka. Jag är lite av en expert på det området faktiskt. Har drömt konstiga drömmar sen jag var rätt liten, och det får mig att, än idag inte vilja sova ibland. Har ni tänkt på det åxå, att ibland när man drömmer om tex. ett djur vet man vem det egentligen är. Det är inte likt personen på något vis men man ser på ögonen och hur djuret rör sig och är att "Jaha är det bara du". Så jävla sjukt egentligen. Den som kom på drömmar måste vara ett riktigt jävla psykfall. 
Under en tid brukar en dröm  följa mig som en serie, inte i ordning dock. Först kanske slutet på drömmen kommer, sen mitten och vad som händer innan det. Ibland medverkar jag i drömmen, ibland tittar jag bara på och ibland väntar sig de medverkande i drömmen att jag ska berätta vad dom ska göra, ibland vet jag precis vad som ska göras, ibland vet jag ingenting. Ibland gör jag rätt, men oftast gör jag fel och då händer det något så att antingen någon blir ledsen eller besviken på mig.  Prestationsångest, är då drömmarna till för att minska rädslan, eller göra mig medveten om den?
Rädslan att göra fel, ångesten av att veta att man gjort fel är väl en av dom värsta känslorna som finns? 
Rädslan blir inte mindre av drömmarna, inte för mig iallafall, eftersom jag aldrig får göra om och göra rätt. Snarare tvärt om.
Medveten om rädslan. Jo tack, det är jag.
Nej. Det här stämmer inte.
Jag tror att drömmar och sådant oftast är en varning eller en upplysning. 
Som ett annonymt tips. Ungefär som att ringa in till polisstationen.
Frågan är inte vem som ringde och skvallrade, utan själva informationen.  
Kruxet med dessa "tips" är ju åxå hur man ska tolka dom?
Jag tror det är olika från person till person.  
Ett annat problem kan vara, så har det blivit för mig några gånger iallafall att drömmen inte ens infinner sig under rätt tidpunkt, alldeles för tidigt, eller i nåt enstaka fall, alldeles för sent. När man sen drömmer om drömmen får man börja om att fundera och analysera och fråga sig själv vafan som har gjort en tokig den här gången. Det är så man känner sig. Som en paranoid, skogstokig stackars människa utan liv som misstänker allt och alla och lever i en egen liten värld som fungerar som en dålig brittisk kriminalserie där allt är sammanlänkad och världen är ungefär lika stor som omkretsen av ett äpple. Men ibland känner man sig lite som den där lilla skvallerbyttan som fröken visat veckans provresultat, lite i förtid. Man kan se en person och komma på "Aha, ah just det det är ju fan du dom mena ja". 
Men vad gör man annars med dom här drömmarna?
"Ignorera dom, det är säkert bara trams". Så tänkte iallafall jag ett tag. Men altså. Nej. Det funkar inte så i verkligheten. Inte för mig iallafall. Inte i längden. Oftast kommer jag ihåg drömmen på förmiddagen, funderar på den en stund på förmiddagen men låter det vara under resten av dagen. På kvällen sparkar det igång, tankarna. Omöjligt att stoppa dom, och man kommer inte undan genom att distrahera sig själv. Ibland funderar jag på om alla är som mig, tänk om jag är den enda som har såhär? 
Ibland håller tankarna mig vid liv på ett vis, och ibland gör dom mig galen. Antingen roas jag av dom och låter dom ta mig bort. Eller så försöker jag stänga dom ute. Ibland, stänger jag dörrn och gömmer mig. Jag "försvinner". Slutar ofta prata i några dagar, umgås minimalt med folk och är inte sällan väldigt intresserad av att vara ensam. Ibland måste allting vara alldeles tyst och stilla för att man ska kunna få reda i nånting. 

Oftast delas allt som finns inuti huvet in i 5 enkla steg, ungefär som en vetenskapsman försöker jag dela in allt i:
1. Händelse. Ta in. 
2. Analys. Varför? Hur? När? Vart? osv.  
3.Iaktagelse Granska mig själv, en speciell händelse eller andra nutid och dåtid. 
4. Hypotes. vad har vi lärt mig. Vad har jag sett. Vad kommer hända osv osv.
5. Slutsats. Misslyckande/Framgång nya erfarenheter deja vu osv. 

Hjärnan är enormt komplex. Att beskriva exakt om hur och varför osv är nog omöjligt. Icke desto mindre är jag facinerad av ett eget konstaterande av att vara "en fånge i sitt eget huvud". Du väljer vad du ska titta på, lukta på, känna eller göra men inte vad du kommer ihåg, men du väljer vad du tycker, men inte vad du känner. Vad är det som "programmerar" det självgående? Inlärning från att vi är små, ja. Intryck och uppfattningar genom hela livet, ja.Personlighet och egna värderingar, ja. Men finns det inte något mer? Vad är börjans början i själva uppbyggnaden av det mänskliga väsnets (hur fan säger man!?) "regler och lagar".Medfödda instinkter? (Till vilken grad? Varför är vi inte medvetna om vart kunskaperna om allt kommer ifrån) eller vadå? Oj rörigt blev det. En intressant upplevelse jag skulle offra mycket för är att få komma in i någon annans huvud och höra tankarna och se sig lite omkring. Man kan få fram mycket genom lite tid och logiskt tänkande.

.. En annan tanke som slog mig.. Jag skrev tidigare om att man blir paranoid och väldigt mottaglig för underliga omständigheter och lite väl inpassande tillfälligheter och sammanträffanden. Vad är det egentligen? Är det meningen att man ska gå runt och ta in allt, alltid. Finns det någon logik i två människors liv som börjar likna varann? Hur förklarar man det, vad ska man tolka det som?
Kan man, genom tidigare händelser räkna ut något annat för någon annan.

.. Och så tillbaka till "tipsen". Vem är det som ringer och skvallrar..? O.o ..
 *Tända lampan i vintermörkret*

Jisses, vad är det här för tok!?

Nån som har egna tankar, reflektioner eller vad som hellst om det här? Var snälla å dela med er. 
Godkväll.
MirakelBetty. 

Av Betty Bergström - 9 december 2010 18:05

Nån som vet vart det finns lite större fina hundskor? 
Plutten måste ha han kan knappt gå och dom jättefina gympaskorna han fick var för små .. :(
Vill inte ha jävla lappdojjer eller jävla sockerplast .. X)

Storleken ska alltså passa en större tax.  

MirakelBetty


Fullt ös, byxlös. Välkommen till min blogg!
Kontakt: MirakelBetty@hotmail.com

Van Dame "Dammis"

 

Min älskade häst. <3 

Plutten "Kirba"

 

Världens taxigaste tax! <3 

Omröstning

Vad vill du ha i julklapp i år?
 Mjuka paket! Kläder.
 Hårda paket! Saker till djur/min hobby osv.
 Upplevelser!
 Blandade julklappar!

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Senaste inläggen

Sök i arkiv

Arkiv

Länkar

Guestbook. Skriv nå skojjigt!


Skapa flashcards