mirakelbetty

Alla inlägg under november 2012

Av Betty Bergström - 30 november 2012 17:45

Nu packas det för fullt inför resan till huvudstaden. 
Nu får ni klara Er utan mig tills på Måndag kväll ev. Tisdag. 

Så när jag kommer tillbaka får ni värsta bildbomben från Årets vinterhästevent Stockholm International Horse Show. 
Vad proffsigt det låter. 
Övervägde om jag skulle rycka med mig min dator och blogga därifrån men.. Nej. 
Känns inte värt då jag inte vet hur det är med internet och grejjer. 


Men ska fota massor. Så jag kompenserar detta med en bildbomb när jag kommer hem.

Och detta är anledningen till att jag egentligen vill ha en ny, high-tech telefon som man kan surfa på. Så kan jag blogga och skriva "live-inlägg" om ni förstår, när jag inte är hemma. 


Nu är det packning som gäller och sen ska jag åka och ta in hästarna. 


 
En bild på Herr DamDam från förra året. 


Ha det bra så länge så hörs vi! 

Yours sincerely 

MirakelBetty

Av Betty Bergström - 30 november 2012 12:46

Har märkt på mig själv nu på sistone att jag är lättirriterad, har svårt att hålla mig lika positiv som vanligt, jag har mycket sämre tålamod och har lättare att brusa upp, bli frustrerad osv osv. 

Har så jäkla lätt att suga åt mig min omgivning just för tillfället .. 

Det här får Van Dame, Åke, Swea och Kirba speciellt lida för. Eller ja. Det är dom som INTE får hamna i kläm. Och sen blir det värst för dom. 
Beklagar det här så i den grad att det slog mig idag att jag inte kommer ihåg sist jag verkligen gjorde något med dom utan att vara stressad. Umgicks med Dammis någon timme i hagen och bara leka, gosa eller rida honom och vara i stallet en hel dag utan att stressa, känna sig rastlös eller något annat som kommer ivägen.. 
Gå ut i skogen och kasta pinnar och lägga upp spår åt Kirba. Borsta Swea och bara busa med katterna och umgås med dom.
Det är såna saker jag måste hinna med för att funka. 

Men nu gör jag bara det jag måste i princip och springer iväg och känner mig rastlös, kan inte sitta still och göra en sak, blir irriterad, allt känns hopplöst och inspirationen försvinner hela tiden. 
Då låser jag mig bara. Hatar mig själv när jag sitter och spiller bort en underbar dag. Bara för att jag verkligen inte har förmågan att göra något. 

Måste bli bättre på att lyssna på mig själv och motivera mig själv. 
Har hitentills funkat bättre med att börja se de små framgångarna och motiveras av dom. 
Bloggen har fått fler gillningar, den senaste veckorna har Era underbara kommentarer regnat in av och till. 
Mer än vad jag nånsin kunde ha hoppats på. Tack för det! 

Startar man en cirkel att förbättra, höja självförtroendet, höja andra människor, göra saker man tycker om, fylla livet med mening och lyssna på kroppen så blir cirkeln tillslut större och större. Det är lite mitt mål i livet för tillfället. 

Jag vill vara den där starka man kan luta sig emot, för att jag många gånger behövt en sån. 

Nu har jag turen att ha ett fantastiskt liv jag till stor del är HELT nöjd med. 
Framgångarna, de små kommer till mig hela tiden. Jag är lycklig. 

Varför kan jag inte se det i såna här situationer? 


Och vet ni vad. Bara genoma att skriva det här blogginlägget, reflektera över min situation och fundera har gjort att det känns lite bättre. 
Ska fånga den tid som är kvar av dagen. JA, det ska jag bannemej göra. 
Jag tror att det är medvetenheten om att livet ligger i DINA händer och ingen annans som gör det lite lättare? 

Energitjuvar har ingen makt om du bara ser rätt igenom dom och tittar på det där som gör dig glad! 

 

Förlåt om jag är oresonlig och tänder till ibland. Om jag inte har det tålamod ni behöver. Men prata om det hjälper! Jag gör mitt bästa och ni ska veta, allihop att jag älskar Er. 
Men ibland har jag så mycket med mig själv. 


 
Se ljuspunkterna så försvinner mörkret. Varför leva ett liv i insikten att glaset är halvtomt istället för att hitta ett sätt att fylla på så det rinner över? 

 

väl och gör cirkeln större! 

Yours sincerely 

MirakelBetty- När något inte är riktigt bra så kan man ju alltid göra det bättre! 

Av Betty Bergström - 30 november 2012 12:00

Kör en Dagens låt, det var ju ett tag sen! 


Blir så pepp av den här ^^ Foo fighters är bra, jag har börjat lyssna på mer och mer musik de har gjort på senaste. 

 

Påtala om musik. Varför är det så att alla använder anime/manga porrbilder el. liknande på alla låtar när man lyssnar på trance/remixer (dunka-dunka-musik) osv?
Vad är detta för ett nytt fenomen jag stött på?? 

 

Yours sincerely 

MirakelBetty

Av Betty Bergström - 30 november 2012 11:21

Nyss kommit hem från Work for you, min jobbcoach jag går på. 
En positiv överaskning, en liten ljuspunkt i arbetsförmedlingens orkesfängelse. 


 
Solen visar sig lite smått idag, himlen är riktigt vacker <3 Fint väder! 


Looki'n up på jobbfronten för mig nu. Så håll tummarna! 

Dagens uppmuntrande ord: Att söka jobb är som att leta efter en nål i en höstack. För att lyckas måste du ha en känsla för det och en taktik. 

Ge inte upp! 


Nu är det dags att ta tag i dagens bestyr och börja packa för imorgon är det Stockholmo som gäller! 
Ladda kameran också, såklart ^^ 


Yours sincerely 

MirakelBetty

Av Betty Bergström - 29 november 2012 22:38

 


EDIT: Or a seal for that matter ... 

 

Yours sincerely 


MirakelBetty

Av Betty Bergström - 29 november 2012 22:27












Idag fick Kirba en sån där blinksak som man har på hunden när den är ute och det är mörkt. 

Matte var mer excited än vovven. Men vi gillade att Emma ville flörta lite för att få på den..

Om det är något jag älskar är det små, funktionella, gulliga, eller bara fina, sparkly prylar! <3
Detta är ju faktiskt något som verkligen fyller en funktion, GULD värt om han någon gång skulle komma lös! 


 
Kirbas bling! <3 Fast den blinkar liksom, och lyser inte hela tiden. Så han har ett disco-bling. 


     

Tack Emma för den fina julklappen! 

 

Yours sincerely 

MirakelBetty

Av Betty Bergström - 29 november 2012 18:35

Har irrat runt i Örebro och kört fel en gång samt trott att jag kört fel en till gång. 
Kan nån köpa mig en gps innan jag blir galen? 
Det tragiska är att man borde hitta vid det här laget! 19 års resande fram och tillbaka liksom? 


Tog några pics på det jävla peppot som gjorde inbrott på bloggen imorse. Är det bara jag eller är jag bättre på att ta porträttbilder nu? Här är ett urval: 

 


 

Smoking .. 

 

 

Glad chey! 

 

 

Gladare chey! Tyckte den här bilden blev så fin för att hon ser så levande ut. 

 

Yours sincerely 

MirakelBetty

Av Betty Bergström - 29 november 2012 12:30

Hade besöksrekord igår igen! 
Så fantastiskt roligt. Fortsätt gärna tipsa om bloggar som är värda att följa på bloglovi'n! 

Gärna lite bloggar som handlar om annat än hästar! 
Inredning, kläder .. ja vad som hellst egentligen. 

 

Och för all del! Tipsa mig om vad ni vill läsa om! 

 

Kommer upp lite skoj senare under eftermiddagen. 
Just nu är jag inte här fast det är jag som har skrivit detta. 
Teknikens under! 

Påtala om det. 


Min "nya" telefon krånglade till det lite häromdagen. Touchen slutade fungera. Men igår hoppade den igång helt plötsligt? Vågar jag köpa en ny telefon verkligen? 
Det vetifasiken.. 
Men den jag vill ha är den här:   

Den snyggaste telefonen jag sett på länge! Mellandagsrean kanske? 

 

 

En bild till på underbar florsocker snö!  Blir lyrisk!  



Yours sincerely 

MirakelBetty


MirakelBetty


Fullt ös, byxlös. Välkommen till min blogg!
Kontakt: MirakelBetty@hotmail.com

Van Dame "Dammis"

 

Min älskade häst. <3 

Plutten "Kirba"

 

Världens taxigaste tax! <3 

Omröstning

Vad vill du ha i julklapp i år?
 Mjuka paket! Kläder.
 Hårda paket! Saker till djur/min hobby osv.
 Upplevelser!
 Blandade julklappar!

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14
15
16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Senaste inläggen

Sök i arkiv

Arkiv

Länkar

Guestbook. Skriv nå skojjigt!


Skapa flashcards