mirakelbetty

Alla inlägg den 14 december 2012

Av Betty Bergström - 14 december 2012 20:45

Jahapp då verkar det som att det blir snöstorm imorgon också! 

PRECIS den dagen då M och jag skulle fota. 
Men det ska inte hindra mig. 


På en sprängpigg D. Antagligen kommer jag att ha ett h-vete men det gör inget. Imorgon då jävlar. 
Så är det. 


Första gången i världshistorien som jag har lyckats misslyckas med en kladdkaka idag med. Jävla ica och ha ägg som är trasiga och nästan gått ut! Jävla jag som inte kollade bättre, men iallafall. 


Jag fryser .. Nu ska jag duscha och göra mig iordning för en morgondag som kommer spöa den här dagen med hästlängder, bokstavligt talat. SPÖ och HÄSTLÄNGDER. Kom ihåg att jag sa det. 
Jag kommer få spö .. Av marken. När jag ramlar av. 

 


Gjorde ett halvdant försök till att tvätta Ds svans, det gick sådär.. Det är kaltl ute. Jag är livrädd att gången ska frysa och bli isbana imorgon när equiterapeften kommer ut till Billy imorgon bitti och sen till min stora fasa, pricken över jävla i: Min såpa har FRUSIT. 

Ett fruset land vi lever i .. 

 

Tänk vilken fin liten häst. Och han är bara min

 

Men nu ska jag smörja upp mitt träns, sen sova. Se fram emot en fotorik dag imorgon! Och sov så gott allihop. 

 

Yours sincerely 


MirakelBetty

Av Betty Bergström - 14 december 2012 16:23

Detta blir dagens låt. Disturbing but true facts är ju att jag blir så sjukt peppad av den där Pedobear låten! Partysugen! 
Men det kan ju jag drömma om i mitt P.R.O liv   


Ibland vill man hala fram en 70's, en platta cider, bästa party stassen och bara KÖRA. 
Skratta, träffa nya människor, lyssna på musik ALLDELES för högt (vilket jag alltid gör, men endå) och bara ha en allmänt spårad kväll. 
MEN. Just det. Inte jag inte. Jag ska smörja träns och titta på Så ska det låta. Och sörja På spåret och Vi i femman.

Nej. Jag har som princip att jag inte ska titta på sån värdelös "familjeunderhållning". Jag vaknar bara av att jag kletat fast i mitt eget dreggel och soffkudden. 
..SUCK ...  Hoppas ni får en oförglömlig kväll ute på stan, på krogen, på hemmafesten eller vart ni än ska på galej! 
Om inte annat kan du ju alltid sitta och läsa min blogg så kan vi sucka ikapp.

 



Varde dyngfylla: 


     

MEN kan ni inte stå uttaför dörra NU typ? Så sjukt peppad på att skratta, dampa, festa och leva fan som förr .. 

Men så vet man ju anledningen också, kommer inte folk så blir man ännu mer deppad liksom. 
Men HELVETE va kul jag hade .. 


Nähepp ut i kylan snart och mocka hästskit. I mitt P.R.O liv. 


Yours sincerely 


MirakelBetty

Av Betty Bergström - 14 december 2012 10:10

Konst. igt. Är det här inlägget. Konst.ligt? Vad heter det? 
Har en kille jag träffade på Kuggnäs i år som vän på facebook. Han heter Bosse som innan detta lagt upp lite bilder på saker han målat. 
Men kunde väl aldrig tro att han var SÅHÄR duktig. 
Det här är bland det bästa jag sett. Med lite modifieringar hade några av dem här lätt fått pryda min kropp som tatueringar. 


 

Gillar profilen bäst, den som sett Ghostrider fattar vad jag menar med lite modifieringar. AWESOME! 


 

Så FÖRBANNAT schysst! Det är sällsynt nuförtiden med folk som KAN måla döskallar och göra det snyggt. Men här är en som KAN. 


 

 


 

Min personliga favorit! Det är en T-rex och vad fin den är!!!! <3

 

Vill du se mer av det Bosse har gjort har han en användare på Deviantart.com. Länken till hans galleri: 

http://drivill.deviantart.com/gallery/?offset=0

 

Det är såna här människor som verkligen har talang för det de gör som skall lyftas fram, tycker jag. Så kommentera gärna vad ni tycker. Vilken är din favorit? 

 

Yours sincerely 


MirakelBetty

Av Betty Bergström - 14 december 2012 08:28

Godmorgon bloggen. 

Sitter nu med mitt dagliga morgonkaffe och planerar dagen. 

Tänkte på det här med långt hår av någon anledning? 

Nästan alla med långt hår har håret i tofs. Det är enkelt, håret kommer undan från ansiktet och det SLITER. Så förjäkla mycket att jag för ett tag sen hade en "rad" av hår som gått av precis där min tofs brukar sitta. 

Tipset som jag tänkte bju på idag är den lösningen jag använder mig av: 

En gigantisk hårklämma.   

Min vardagsfrilla. När jag rider har jag antingen utsläppt eller en lös tofs. 

Måste man prompt ha tofs ska man försöka variera från dag till dag till vart den sitter, högt, lågt och så ofta som möjligt göra en proper liten fläta, haha. 

 

Mitt hår är svinslitet, det har det alltid varit typ? 
Men nu har jag börjat använda ordentligt balsam för färgat hår då jag färgade sönder det sommaren 2010 när jag var blond. 

 

Gosh, saknar det faktiskt. Gillade verkligen mitt blonda hår! Men brunett känns mer jag? 

 

 

 

En sån här har jag, är inte alls dyr och en riktig klassiker man kan använda jämt och alltid om man vill. Till myskvällen och när man ska ut på krogen. Tidigare bild på mig i nutid var vardagsfrillan med den men det går ju att skojja till det också: 

 

 

 


Ursäkta för "klumpen" på sidan, måste ha missat det, hehe. 
Men allvarligt, hårspray och sen kan den här frillan och jag bränna ut på krogen. Vet inte vad det är för min på andra bilden. 

 

En lite annan version är att ta håret som växer uppepå huvve och dra det bakåt, låta det hänga något löst och sen sätta upp klämman i bakhuvudet och bara ha lite glansgrejjs (jag fick det av mamma, jag har ingen aning om vad det är men det gör håret glansigt och prydligt. Fråga i affärn!) som är skitbra så ser det också ganska respektabelt ut. 

 

 

Den frillan typ. Har sett bättre ut dock, tycker det blir snyggare om man lämnar en del på sidan längre fram och sen tar med ganska mycket hår baktill på sidan i själva klämman. 

 

Förutom hårklämman har jag fetischism på DIADEM. ÅH, jag älskar dom! 
Har en egen liten samling jag kanske visar någon gång. Och det finns alltid rum för bara ett till .. 


 

En del gillar inte polisonger, jag tycker det är skitsnyggt! Låter dem gärna hänga ut framför diademet och sen lite "fluff" fram på huvudet. Snyggt! *ursäkta flottigt hår vid tillfället* . 

     

Inget fluff, en nertonad version av "Le Bergström frill". 

 

Uppfixad version med fluff fram och uppstyrt med såna där små, svarta hårnålar så att håret läggs omlott baktill och blir en liten "bulle". Snyggt det med! 

 

 

Såhär ser det vanligen ut när jag ska ut på galej! 

 

Så det är inte för sent! Jag är sämst på att fixa håret. Kan vara glad om jag kammar det när jag går hemma en hel dag.  Men tror det är bra för håret också att vila helt ibland. 

Man ska för allt i världen inte glömma dessa hårnålar och charmen av helt utsläppt hår! 

 

Snedbena är min grejj, så såhär kan det se ut när jag plattat ut det lite. Har självlockigt hår så jag får borsta som F-N och föna för att det ska bli såhär, typ holywoodlockarstuk litegrann? Är fortfarande lite blött på bilden så blir något lockigare när det torkar. 
Vill jag däremot att det ska vara lockar är det bara att duscha, borsta ut det försiktigt och sen gå och lägga sig så vaknar med en lockig frill som inte går att få rak, haha. 


Det var lite om mitt hår och vad jag brukar göra med det. Skulle dock vilja bli bättre på att göra 50tals inspirerade frillor, och en liten fundering jag har är att klippa lite undercut men är så rädd, plus att T tycker det är skitafult. Man vill ju se fin ut för sin man, litegrann. Ibland.  


Det är jätteroligt att väl hålla på med håret, men man får ju aldrig tummen ur när vardagen hinner ikapp och det ska städas, bloggas, hållas på i stallet, jobbas och allt annat. Finns HUR MYCKET SOM HELLST som är snyggt, enkelt att förstå och piffigt att se på youtube, sk. tutorials där dom visar i en video hur man gör! Titta där om du vill ha lite inspiration! 


Yours sincerely 

MirakelBetty

Tidigare månad - Senare månad

MirakelBetty


Fullt ös, byxlös. Välkommen till min blogg!
Kontakt: MirakelBetty@hotmail.com

Van Dame "Dammis"

 

Min älskade häst. <3 

Plutten "Kirba"

 

Världens taxigaste tax! <3 

Omröstning

Vad vill du ha i julklapp i år?
 Mjuka paket! Kläder.
 Hårda paket! Saker till djur/min hobby osv.
 Upplevelser!
 Blandade julklappar!

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012
>>>

Senaste inläggen

Sök i arkiv

Arkiv

Länkar

Guestbook. Skriv nå skojjigt!


Skapa flashcards