mirakelbetty

Direktlänk till inlägg 10 december 2012

Monday Morning.

Av Betty Bergström - 10 december 2012 09:35

Det alla fasar för. Men inte jag. Inte nu längre. Nu känns det rätt gött att det är Måndag. 
Ska börja jobba om ett öjneblick. Bara äta frukost först så är det dags att sätta fart. 


D var mycket bättre i magen idag, men nu vart det världens diskussion bara för att jag frågade efter någon som sålde ensi/hösilage. Att man ska behöva försvara sig med näbbar och klor, alla vet bäst och här står man som en idiot i mitten! 
USCH, det värsta jag vet är besserwisserarslen och hästfolk, såna där snackpåsar och sen de där otroligt irriterande människorna som alltid ska hålla med "allvetarna". 



Jag pallar liksom inte! JÄVLA foder, jävla sadlar! Vart fan är facit och vem kan något egentligen? 


Det ridmänniskor uppmuntrar till är att man ska sluta tänka själv och bara lyssna på dem. 
Förbannade äckel-människor till energitjuvar! 


Talar nu inte bara om händelserna idag, då jag naturligtvis förstår att jag måste ta hänsyn till proteinvärdet och kvalitén så att det inte är jord och regnskadat. 
Ja men har du bra hö så bevisa det då med din kunskap. KÖR FÖR HELVETE INTE ÖVER MIG. Då lackar jag ur. 

Jag menar den JÄVLA attityden. "Jag vet bäst, jag vet allt". 
Är rätt säker på att du är bättre på saker jag inte är så bra på, tex. grovfoder. Kan grunderna men inte mer än så. 


Jag är människa, det är du också. Visa dig duktig du. Men förr eller senare kommer det fram något som du inte är så bra på. Vill du då att jag ska vara lika dryg mot dig som du är mot mig? 
Nej, för det skulle du aldrig tåla. Så vafan håller du på med? 

 

Tänker fan sluta skriva om hästar och ridning, man får ju bara skit och sura miner jämt! 
Suron, gå och lägg er för fan. 


 

Hållt på med hästar i 14 år, kan mycket, men inte allt. Fråga mig inte om råd om du inte tar det på allvar. Min kunskap håller jag gärna för mig själv. När jag ber dig om råd litar jag på dig, gör du mig besviken så är det det sista råd du ger mig. Bara så att du vet. Jag har för mycket att göra för att ta skit från såna som ni. 
Trött på erat skit. 

 

Gör ditt bästa, det duger! 

För att påminna Er, en gammal favorit i repris: 

 

 

Yours sincerely 


MirakelBetty



 
 
Mandasliv

Mandasliv

10 december 2012 10:17

Nej rätt irriterade faktum! Man vet väl vad man stoppar i sin häst och inte? Nej jag kör på
Det jag vet att Ebba klarar att äta och då kan hon i princip få fri tillgång på vintern .. Bara prova sig fram
Och alla hästar passar inte på hö. Ormen hostat som
En idiot på hö men ingenting på hösilage.

http://www.mandasliv.wordpress.com

Betty Bergström

10 december 2012 10:21

Det finns ju såklart ingen "universallösning" som funkar på alla hästar. Man får prova sig fram och sen se vad som funkar, köra på det och sen skita i alla andra.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Betty Bergström - 18 december 2012 16:30


Nu är det dags. Att gå vidare. Tack till Er allihop som gillat och kommenterat på MirakelBetty.bloggplatsen.se!    Det är dags att avsluta kapitlet här, bloggen drar vidare mot större mål och nya planer.    Känns lite vemodigt att skriva mitt...

Av Betty Bergström - 17 december 2012 15:02


Nu har det vart dåligt med bloggning idag, men det är till förmån för något bättre som kommer uppdagas imorgon! Inget varar för evigt och det är dags att köra på nytt och utvecklas då jag känner att jag har potencialen för att gå längre. Detta bety...

Av Betty Bergström - 16 december 2012 21:20


Man faller ibland. Speciellt jag som arbetat upp ett duktigt sötsug senaste månaden.  Tog jul tidigt. Nu förstår jag varför hundar tex. äter allt de får tag i när de bli ensammna hemma. Ingen är ju där och stöttar en och världen arbetar emot en. I ...

Av Betty Bergström - 16 december 2012 20:25


  Jag kan inte sära på dem här två. Dem är kära. Fast Nova tror att hon är en hund och Plutten också .. Men dom är så fina ihop ..    Yours sincerely MirakelBetty ...

Av Betty Bergström - 16 december 2012 19:34

Då jag blev så jädra sen vart ju fotograferingen med M inställd idag igen X) Får ta det i veckan och verkligen göra det      Nu regn/snöade det lite så bilderna är tråkiga men men!  Bättre än inget!      u Syrran och Billy tränar Nh efte...

MirakelBetty


Fullt ös, byxlös. Välkommen till min blogg!
Kontakt: MirakelBetty@hotmail.com

Van Dame "Dammis"

 

Min älskade häst. <3 

Plutten "Kirba"

 

Världens taxigaste tax! <3 

Omröstning

Vad vill du ha i julklapp i år?
 Mjuka paket! Kläder.
 Hårda paket! Saker till djur/min hobby osv.
 Upplevelser!
 Blandade julklappar!

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012
>>>

Senaste inläggen

Sök i arkiv

Arkiv

Länkar

Guestbook. Skriv nå skojjigt!


Ovido - Quiz & Flashcards