mirakelbetty

Direktlänk till inlägg 2 april 2012

Strö blott rosor om varandra

Av Betty Bergström - 2 april 2012 21:03

Törnen strö så många andra 

Bara en sak jag kom på såhär när man sitter och endå inte har nåt bättre för sig.

Antagligen en anledning till att folk tror att jag är lesbisk.   
När jag är ute på krogen eller nån annanstans kan man lika gärna vara snäll.
Brukar droppa kommentarer till dom där fina glada människorna som bränner omkring och ser lite suddiga ut. 
"Fan va snyggt du dansade"
"Jävla snygg tröja"
"Schysst hylla" haha nerå   Så har jag aldrig sagt! Faktiskt. 
Skiter i att kommentarerna är helt cheesy och konstiga. 
Att säga spontant något man kommer att tänka på: 

Då ser man det där. Den lilla personen växer lite. Blir lite större. Lyser lite starkare.   
 
Då spelar det ingen roll för mig att dom garvar och himlar med ögonen och tycker och tror att jag är en skum jävel som vill ligga. Fast jag är nog fan en skum jävel. 
Anyway. Det är det fan värt!

Jag är inget jävla helgon eller så, tycker bara att ALLA är fan värda lite uppskattning och uppmärksamhet! 
Ens egen lilla stund när man får glänsa lite utan att nån begär nåt från en. 

Så tycker jag, det borde finnas fler av mig i den här världen. 

Påtala om det. Det finns bara två stämplar jag kan få på krogen: Antingen lesbisk eller livsfarlig nazist. 
Brukar alltid stå i valet och kvalet när man träffar nytt folk. 

När jag tänker efter så har jag fan jagat ut en jude ur mitt hus. På den tiden när man var mindre stabil och mådde mindre bra. Och var en frän jäkel. Försökte iallafall. 


Stackars Kim ... Han gillar dock min status ibland så jag tror att han nästan förlåtit mig. Tänker inte dra upp allt här, men dom som var med vet ju vad som hände. 

Alla har vi våra snefyllor ibland! Speciellt jag dårå. 


 
 Djupa tankar från ett fruntimmer mitt i maten. 


Det hängde en borderad duk på väggen i våran hall i det huset jag växte upp i:

Strö blott rosor om varandra, törnen strö så många andra. 

Och så är jag uppfostrad. Har folk glömt bort den lilla detaljen i livet? 
Att finna glädje i det lilla? .. Och att ge glädje när man har möjlighet? 

Yours sincerely

MirakelBetty- Mitt i den jobbiga verkligheten.  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Betty Bergström - 18 december 2012 16:30


Nu är det dags. Att gå vidare. Tack till Er allihop som gillat och kommenterat på MirakelBetty.bloggplatsen.se!    Det är dags att avsluta kapitlet här, bloggen drar vidare mot större mål och nya planer.    Känns lite vemodigt att skriva mitt...

Av Betty Bergström - 17 december 2012 15:02


Nu har det vart dåligt med bloggning idag, men det är till förmån för något bättre som kommer uppdagas imorgon! Inget varar för evigt och det är dags att köra på nytt och utvecklas då jag känner att jag har potencialen för att gå längre. Detta bety...

Av Betty Bergström - 16 december 2012 21:20


Man faller ibland. Speciellt jag som arbetat upp ett duktigt sötsug senaste månaden.  Tog jul tidigt. Nu förstår jag varför hundar tex. äter allt de får tag i när de bli ensammna hemma. Ingen är ju där och stöttar en och världen arbetar emot en. I ...

Av Betty Bergström - 16 december 2012 20:25


  Jag kan inte sära på dem här två. Dem är kära. Fast Nova tror att hon är en hund och Plutten också .. Men dom är så fina ihop ..    Yours sincerely MirakelBetty ...

Av Betty Bergström - 16 december 2012 19:34

Då jag blev så jädra sen vart ju fotograferingen med M inställd idag igen X) Får ta det i veckan och verkligen göra det      Nu regn/snöade det lite så bilderna är tråkiga men men!  Bättre än inget!      u Syrran och Billy tränar Nh efte...

MirakelBetty


Fullt ös, byxlös. Välkommen till min blogg!
Kontakt: MirakelBetty@hotmail.com

Van Dame "Dammis"

 

Min älskade häst. <3 

Plutten "Kirba"

 

Världens taxigaste tax! <3 

Omröstning

Vad vill du ha i julklapp i år?
 Mjuka paket! Kläder.
 Hårda paket! Saker till djur/min hobby osv.
 Upplevelser!
 Blandade julklappar!

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Senaste inläggen

Sök i arkiv

Arkiv

Länkar

Guestbook. Skriv nå skojjigt!


Ovido - Quiz & Flashcards