mirakelbetty

Direktlänk till inlägg 1 mars 2011

Funderingar om vänner och beroende av peppon.

Av Betty Bergström - 1 mars 2011 15:12

Usch är sjuk nu altså och det är inte kul .. Kan knappt sova och vill aldrig mer äta nånting .. -.- 

Är bara trött hela tiden, men endå inte. Helt värdelöst!


Funderade idag på en sak som jag fått forska i mkt under det senaste halvåret; nämligen det här fenomenet att man är så rädd för att bråka med en kär vän och därför trippar man på tå. Att vilja vara alla till lags är nåt som jag alltid stört mig på med mig själv men endå fortsätter jag.

- Ok du blir väldigt glad om jag hoppar igenom den där brinnande ringen ..  

Förstå vilket utmärkt cirkusdjur jag hade varit!


Liksom, har funderat på det väldigt mycket, var finns gränsen mellan att vara egoistisk och uträknad eller Vek och ryggradslös. 
Det är ju inte bra det heller, om man bara kör på och skiter i vilket, men man kan ju inte alltid bara hålla med och aldrig ta ställning till nånting. 
Nu gör ju jag visserligen det, alltså i dom flesta fall har jag en åsikt som jag uttrycker olika mycket.

Men att vara rädd för att bråka, det är jag nästan jämt. Liksom, varför? 
Jag är så jävla rädd att folk ska bara dra, endå upprepar jag ständigt att jag inte har något behov av att umgås med folk. Men det är ju inte sant? Vafan känner jag mig så ensam för ibland då? Det gjorde jag visserligen inte förut, men sen jag och mitt lilla "gäng" har börjat umgås så ser jag fram emot mer och mer att typ umgås och hela den där biten. Ha nån att messa med när man har tråkigt och såna saker. Men hur kan det bara växa fram i en handvändning? 
Jag tycker ju att det är kul, men ibland känns det som jag är lite väl beroende av dom jag tycker om och umgås mycket med. Dubbelkollar varje gång jag får chansen att allt är 100% mellan personen och mig. Varför den här rädslan?
Det gick ingen nöd på mig förut så jag förstår inte själv vad jag är rädd för?


Å sen kommer det verkligt märkliga: När jag verkligen skiter i folk så finns det ingen som kan ignorera och köra över folk bättre än jag. Och sen får jag dåligt samvete? Försöker sortera tankarna för att förklara men det går knappt för allt håller på å sörja ihop sig till en enda gröt bara. 


Jag försöker vara nån jävla tuff brud i lyxförpackning men ibland spricker det där i alla kanter och då kommer skiten ut som man vill dölja. Jag är snarare nån lågbudget hora i lidl-förpackning .. Just nu iallafall .. 

Usch det känns inge bra att skriva den här texten heller. Hm. 
Försökte analysera mig själv men när jag läste igenom det jag skrivit nu låter det bara som en tyck-synd-om-mig text.  

Jag ger upp. 


Den spontana tanken som slår mig är att jag har blivit peppo-beroende. 

Beroende av folk som är glada och snälla och på mig och ser mig hela tiden. 
Vafan?


Jag har blivit ego eller nått. Eller så är jag förvirrad och sjuk. Hm. ¨


GESH. Snälla kan inte alla vara glada nu? Vad gör jag för fel??


Yours sincerely


                     MirakelBetty
 


 
 
Nilzon

Nilzon

1 mars 2011 17:17

Men på något sätt är det ju bra att man undviker bråk. Fast det är jobbigt när den ena beteer sig som ett svin.. hehe ;)

http://Nilzon.bloggplatsen.se

Betty Bergström

1 mars 2011 17:22

Mmm det är det jag funderar på, liksom vart går gränsen mellan att man undviker bråk och att man liksom är patetiskt rädd för att bråka?
Ibland måste man ju, eller?

 
PumaN

PumaN

1 mars 2011 21:21

Älsking allt löser sig sinsom tids <3

http://mandapumanstillnert.bloggplatsen.se

Betty Bergström

2 mars 2011 14:15

Jooo hoppas det ..

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Betty Bergström - 18 december 2012 16:30


Nu är det dags. Att gå vidare. Tack till Er allihop som gillat och kommenterat på MirakelBetty.bloggplatsen.se!    Det är dags att avsluta kapitlet här, bloggen drar vidare mot större mål och nya planer.    Känns lite vemodigt att skriva mitt...

Av Betty Bergström - 17 december 2012 15:02


Nu har det vart dåligt med bloggning idag, men det är till förmån för något bättre som kommer uppdagas imorgon! Inget varar för evigt och det är dags att köra på nytt och utvecklas då jag känner att jag har potencialen för att gå längre. Detta bety...

Av Betty Bergström - 16 december 2012 21:20


Man faller ibland. Speciellt jag som arbetat upp ett duktigt sötsug senaste månaden.  Tog jul tidigt. Nu förstår jag varför hundar tex. äter allt de får tag i när de bli ensammna hemma. Ingen är ju där och stöttar en och världen arbetar emot en. I ...

Av Betty Bergström - 16 december 2012 20:25


  Jag kan inte sära på dem här två. Dem är kära. Fast Nova tror att hon är en hund och Plutten också .. Men dom är så fina ihop ..    Yours sincerely MirakelBetty ...

Av Betty Bergström - 16 december 2012 19:34

Då jag blev så jädra sen vart ju fotograferingen med M inställd idag igen X) Får ta det i veckan och verkligen göra det      Nu regn/snöade det lite så bilderna är tråkiga men men!  Bättre än inget!      u Syrran och Billy tränar Nh efte...

MirakelBetty


Fullt ös, byxlös. Välkommen till min blogg!
Kontakt: MirakelBetty@hotmail.com

Van Dame "Dammis"

 

Min älskade häst. <3 

Plutten "Kirba"

 

Världens taxigaste tax! <3 

Omröstning

Vad vill du ha i julklapp i år?
 Mjuka paket! Kläder.
 Hårda paket! Saker till djur/min hobby osv.
 Upplevelser!
 Blandade julklappar!

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8
9 10
11
12 13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Senaste inläggen

Sök i arkiv

Arkiv

Länkar

Guestbook. Skriv nå skojjigt!


Ovido - Quiz & Flashcards