mirakelbetty

Direktlänk till inlägg 5 juni 2012

Ris, ris & lite ros: Ghost Rider 2 - Spirit of vengence

Av Betty Bergström - 5 juni 2012 17:31

Var en besvikelse måste jag säga  

Det är en annan regissör den här gången. Och det märks. Samma regissör till uppföljare, TACK! Speciellt om det är en bra film! 

Effekterna är ju jävligt bra gjorda, men själva handlingen är inte bra. Bitar av filmen är bra men nej.. Inte i min smak.

Nicolas Cage är den enda som stämmer. Helt andra karaktärer och helt ny story. Helt oinbakat i den gamla.
Det sämsta av allt var att självaste Lucifer kan slås ner av enkel handgemäng. Gillade förra filmen för att den var välgjord med  en bra story. Men det här är bara .. Nej.

Kollade på ettan som tröst direkt efteråt 
Varför förstöra den här braiga filmen med en så dålig uppföljare? ..

Det man måste ge dom lite cred för är dock slutet. Var bättre än jag tänkt mig. Grundidén hade funkat, men lite ändringar. Dom viktiga sakerna som hans pappa & Roxanne är helt bortblåsta. 

I den andra filmen får man dock veta lite bakrunden bakom Ghost Rider och varför den är så förbannad. 
Det var den intressanta delen av filmen. Sen är det en del av filmen som glider lite på sekt-känslan. Det går jag igång på. 

Dom stora felen:

-Lucifer pratar INTE i telefon. Så är det bara  

- Om vem som hellst kunde knocka djävulen med en käftsmäll, vad är då sporten i det hela?

- Det som var fint och intressant med Johnny Blaze försvinner lite då han visar en mörkare och tråkigare sida än i första filmen.

- Johnny har inte Grace längre, han har bytt ut sin döda fars favorithoj!  (Dödsstraff på det!)

- Skinnkläderna Johnny har bränns och återställs varje gång han förvandlas. Blir elden varmare och varmare as time goes by eller vad är grejjen? Så var det inte i första iallfall .. 
Han hittar ju kläder lite hursom som han behåller sen i första filmen. Men nu som sagt har han börjat på helt ny kula och man fattar fan inte varför. 

TRIST! Hade ju sett fram emot filmen..


Min favoritdel i ettan, när Carter Slade (den förra Ghostridern) och Johnny Blaze spurtar mot San Venganza för att rädda Johnnys tjej Roxanne. Till låten med samma namn framförd av Spiderbait. Väldigt episkt och funkar på alla sätt och vis. 

I filmen kommer det en del småkomiska scener, som en klassisk actionladdad serie av händelser SKA göra. 
Men så kommer jag med en hel tunna skit igen: Det är så tråkigt för det "äckel-läskiga" är lite borta. 
Varför då?  Jag gillade ju det. 
Dom gjorda det så bra i första filmen! Det var lagomt otäckt och lagomt äckligt! 

 Det jag också stör mig på är det som absolut inte får hända: Dom andvänder nya "återblickar". 
Ska man använda sig av återblickar i en tvåa som av något som hänt i tidigare film måste man filma samma sak i annan vinkel eller använda sig av samma filmsekvens. Man kan inte bara komma å ändra i efterhand!  

Den är värd att se, för effekterna och dom få detaljerna dom fick till. Men hälften av filmen hade jag kunnat spola mig igenom.

Yours sincerely

MirakelBetty   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Betty Bergström - 18 december 2012 16:30


Nu är det dags. Att gå vidare. Tack till Er allihop som gillat och kommenterat på MirakelBetty.bloggplatsen.se!    Det är dags att avsluta kapitlet här, bloggen drar vidare mot större mål och nya planer.    Känns lite vemodigt att skriva mitt...

Av Betty Bergström - 17 december 2012 15:02


Nu har det vart dåligt med bloggning idag, men det är till förmån för något bättre som kommer uppdagas imorgon! Inget varar för evigt och det är dags att köra på nytt och utvecklas då jag känner att jag har potencialen för att gå längre. Detta bety...

Av Betty Bergström - 16 december 2012 21:20


Man faller ibland. Speciellt jag som arbetat upp ett duktigt sötsug senaste månaden.  Tog jul tidigt. Nu förstår jag varför hundar tex. äter allt de får tag i när de bli ensammna hemma. Ingen är ju där och stöttar en och världen arbetar emot en. I ...

Av Betty Bergström - 16 december 2012 20:25


  Jag kan inte sära på dem här två. Dem är kära. Fast Nova tror att hon är en hund och Plutten också .. Men dom är så fina ihop ..    Yours sincerely MirakelBetty ...

Av Betty Bergström - 16 december 2012 19:34

Då jag blev så jädra sen vart ju fotograferingen med M inställd idag igen X) Får ta det i veckan och verkligen göra det      Nu regn/snöade det lite så bilderna är tråkiga men men!  Bättre än inget!      u Syrran och Billy tränar Nh efte...

MirakelBetty


Fullt ös, byxlös. Välkommen till min blogg!
Kontakt: MirakelBetty@hotmail.com

Van Dame "Dammis"

 

Min älskade häst. <3 

Plutten "Kirba"

 

Världens taxigaste tax! <3 

Omröstning

Vad vill du ha i julklapp i år?
 Mjuka paket! Kläder.
 Hårda paket! Saker till djur/min hobby osv.
 Upplevelser!
 Blandade julklappar!

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13
14
15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Senaste inläggen

Sök i arkiv

Arkiv

Länkar

Guestbook. Skriv nå skojjigt!


Ovido - Quiz & Flashcards