mirakelbetty

Direktlänk till inlägg 3 november 2012

Att synas i dubbel bemärkelse.

Av Betty Bergström - 3 november 2012 13:24

Tidigare idag började jag ta bort "vänner" på facebook som egentligen bara gör mig tom. 
Tom på inspiration och tom på allt det jag vill fylla på med. 

Det är inte deras fel, utan mitt. 
Jag är fortfarande fast besluten att vara glad, lycklig, hel, sprallig och i harmoni. Lite som Sex and the city citatet: 
"I'm not happy all day everyday, but I'm happy everyday." 
Det är liksom det som är målet. 

 
Bilden tagen av "The master of photography", S. Se hans blogg: www.ihyttan.wordpress.com
där ni även kan klicka in er på hans fotosida som han satsar på just nu.
Fantastiska bilder! En dag kanske jag blir lika bra som han    


D
et känns så rätt, och självklart nu efter en stund man funderat på det. 
Det är klart att man väljer det som gör en glad, då tar man kontroll och gör det bästa av vad man har. 
Right? 

Så genom att ta bort vänner tog jag nu bort pontensiella bloggläsare, då jag delar mina inlägg på facebook och det mesta av min trafik kommer antingen därifrån eller från google (då antar jag att vederbörande kommit i kontakt med bloggen på facebook och kommer ihåg adressen och söker på google) 

Vill så gärna få lite mer spridning, så man får en liten knuff varenda gång man loggar in här. 
Om jag vill bli en storbloggare? Nej, och det har aldrig varit meningen med den här bloggen. 

Vill inte att alla ska titta på mig och ha mig som en slags förebild eller liknande. 
Bara en text att läsa varje dag som gör en lite glad. 
Och som får en att fundera, och kanske börja göra små förändringar åt rätt håll (alla behöver ju utvecklas konstant, right?). 

För det är det som är rockn'roll, när du börjar tänka på rätt sätt, finna ro och inspiration och känner hur alla bra saker kommer till dig. The best feeling, ever. 
Det tillsammans med stöd och kärlek från nära och kära och ett helt liv som du vill leva, gör att det inte är mycket som kan få dig ner i dom där "dalarna". Visst, vi alla har dom ibland men man lär sig ju att fortare och fortare ta sig upp igen. Jag ser mig själv som ett experiment på den fronten. Har plockat "gobitarna" från allt jag vart med om och fått lärt mig och hört. And THERE. Så tar jag till mig av det jag mår bra, och uttnyttjar det på bästa sätt jag kan. 
Det finns ingen universallösning för alla, men alla kan börja med samma sak: Att tänka rätt. 

Se framstegen och var tacksam för dom. Och ta ett till litet steg framåt, tillslut kan du titta bakåt och se den långa vägen du redan har gått. 

För två år sen kunde jag inte stå på en öppen parkering utan att få ångestattacker och total panik. Idag kan jag besöka en stor galleria, le & söka ögonkontakt åt varenda människa jag möter om jag så vill. Progress. Och det gjorde jag, alldeles själv. Genom att ta ett steg i taget.  För att jag är precis lika bra som alla andra, och jag tänker inte ha massa hinder ivägen när jag vill uppleva saker med mina nära och kära och ta för mig av livet. 
Nu vågar jag synas. Vem väljer att se mig? Det är lite det som är sporten i det hele.  

 

Hursomhaver, sprida blogg & synas. Hur gör ni? 

Yours sincerely 

MirakelBetty

 
 
Nilzon

Nilzon

4 november 2012 16:00

Jag gillar absolut inte att synas. Men nu när jag har kommit igång igen kan jag lika gärna slänga upp mina bilder. Alltid finns det någon som gillar dom.

Och jag gillar din blogg. Jag gillar att läsa den när jag har tråkigt!^^ Whää :3

http://nilzon.bloggplatsen.se

Betty Bergström

4 november 2012 23:30

Du är så duktig på att ta kort! Dina bilder är så härliga!

:) Tack, det värmer verkligen :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Betty Bergström - 18 december 2012 16:30


Nu är det dags. Att gå vidare. Tack till Er allihop som gillat och kommenterat på MirakelBetty.bloggplatsen.se!    Det är dags att avsluta kapitlet här, bloggen drar vidare mot större mål och nya planer.    Känns lite vemodigt att skriva mitt...

Av Betty Bergström - 17 december 2012 15:02


Nu har det vart dåligt med bloggning idag, men det är till förmån för något bättre som kommer uppdagas imorgon! Inget varar för evigt och det är dags att köra på nytt och utvecklas då jag känner att jag har potencialen för att gå längre. Detta bety...

Av Betty Bergström - 16 december 2012 21:20


Man faller ibland. Speciellt jag som arbetat upp ett duktigt sötsug senaste månaden.  Tog jul tidigt. Nu förstår jag varför hundar tex. äter allt de får tag i när de bli ensammna hemma. Ingen är ju där och stöttar en och världen arbetar emot en. I ...

Av Betty Bergström - 16 december 2012 20:25


  Jag kan inte sära på dem här två. Dem är kära. Fast Nova tror att hon är en hund och Plutten också .. Men dom är så fina ihop ..    Yours sincerely MirakelBetty ...

Av Betty Bergström - 16 december 2012 19:34

Då jag blev så jädra sen vart ju fotograferingen med M inställd idag igen X) Får ta det i veckan och verkligen göra det      Nu regn/snöade det lite så bilderna är tråkiga men men!  Bättre än inget!      u Syrran och Billy tränar Nh efte...

MirakelBetty


Fullt ös, byxlös. Välkommen till min blogg!
Kontakt: MirakelBetty@hotmail.com

Van Dame "Dammis"

 

Min älskade häst. <3 

Plutten "Kirba"

 

Världens taxigaste tax! <3 

Omröstning

Vad vill du ha i julklapp i år?
 Mjuka paket! Kläder.
 Hårda paket! Saker till djur/min hobby osv.
 Upplevelser!
 Blandade julklappar!

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14
15
16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Senaste inläggen

Sök i arkiv

Arkiv

Länkar

Guestbook. Skriv nå skojjigt!


Ovido - Quiz & Flashcards