mirakelbetty

Direktlänk till inlägg 5 oktober 2011

Välbehövd skönhetssömn

Av Betty Bergström - 5 oktober 2011 12:23

Goddag! 
Klev upp nästan nyss, helt sjukt. Fick sovmorgon av mor idag, herregud vad skönt att sova  

Lånade hem två sadlar igår, så ska försöka få tag i ett bett (då det jag beställde från börjes var för kort) att använda så länge och en sadelgjord. Allroundsadeln passade inte bra alls, den "svävade" i princip där bak på han. Men dressyrsadeln, en Passir som jag för övrigt älskar såg ut att sitta riktigt bra tyckte jag. Idag ska jag alltså longera med sadeln på och imorgon rida med den och känna så allt funkar.

Så blir alltså en resa till grangårrN idag  
Blåser mycket, men det får gå. Måste se till att hålla på mycket, får bara låna sadeln en vecka .. 

Sakerna jag beställde från Börjes: 

     Läderskydd till fram och bak. Passade så dom ska vi ha   
   
   Tragiskt snygg allroundgjord, älskarN!!!!! Den passar, men vet inte om jag kommer köpa dressyrsadeln, då måste jag ju byta ..     .. Till den här som också är tragiskt snygg. Mina ha-begär säger åt mig att köpa båda, för att man alltid har användning av en bra allroundgjord med tre lager resår dessutom så den lär ju hålla.. Men har fan inte råd .. 
Dressyrgjorden är dessutom nån hundring dyrare än allroundgjorden  
På bilden brun, men finns i svart som jag ska ha  

 

Bettet jag beställde hem, som tyvärr var för kort. Ska dock beställa det i en storlek större för det var väldigt gott, han tuggade som fan när jag bara tog i tyglarna för å kolla om längden var okej i boxen   Trams- Pelle den där. 

     


   Äntligen! I vinter slipper jag frysa ihjäl! Supersköna, dock inte lika snygga, men vafan. Jag är supernöjd! 

Det var grejjorna som jag beställt från Börjes, får se vad jag kan hitta på granngårn idag.  

Återkommer förhoppningsvis senare.

Yours sincerely   

MirakelBetty - Älskar sin sadelgjord....    

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Betty Bergström - 18 december 2012 16:30


Nu är det dags. Att gå vidare. Tack till Er allihop som gillat och kommenterat på MirakelBetty.bloggplatsen.se!    Det är dags att avsluta kapitlet här, bloggen drar vidare mot större mål och nya planer.    Känns lite vemodigt att skriva mitt...

Av Betty Bergström - 17 december 2012 15:02


Nu har det vart dåligt med bloggning idag, men det är till förmån för något bättre som kommer uppdagas imorgon! Inget varar för evigt och det är dags att köra på nytt och utvecklas då jag känner att jag har potencialen för att gå längre. Detta bety...

Av Betty Bergström - 16 december 2012 21:20


Man faller ibland. Speciellt jag som arbetat upp ett duktigt sötsug senaste månaden.  Tog jul tidigt. Nu förstår jag varför hundar tex. äter allt de får tag i när de bli ensammna hemma. Ingen är ju där och stöttar en och världen arbetar emot en. I ...

Av Betty Bergström - 16 december 2012 20:25


  Jag kan inte sära på dem här två. Dem är kära. Fast Nova tror att hon är en hund och Plutten också .. Men dom är så fina ihop ..    Yours sincerely MirakelBetty ...

Av Betty Bergström - 16 december 2012 19:34

Då jag blev så jädra sen vart ju fotograferingen med M inställd idag igen X) Får ta det i veckan och verkligen göra det      Nu regn/snöade det lite så bilderna är tråkiga men men!  Bättre än inget!      u Syrran och Billy tränar Nh efte...

MirakelBetty


Fullt ös, byxlös. Välkommen till min blogg!
Kontakt: MirakelBetty@hotmail.com

Van Dame "Dammis"

 

Min älskade häst. <3 

Plutten "Kirba"

 

Världens taxigaste tax! <3 

Omröstning

Vad vill du ha i julklapp i år?
 Mjuka paket! Kläder.
 Hårda paket! Saker till djur/min hobby osv.
 Upplevelser!
 Blandade julklappar!

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Senaste inläggen

Sök i arkiv

Arkiv

Länkar

Guestbook. Skriv nå skojjigt!


Ovido - Quiz & Flashcards