mirakelbetty

Direktlänk till inlägg 5 oktober 2011

Bara en oroande tanke..

Av Betty Bergström - 5 oktober 2011 15:44

Satt här vid datan och skulle egentligen inte blogga men fick upp en ganska störande tanke. 

En kompis hade lagt upp en bild på sig själv på facebook, och jag tyckte verkligen hon liknade Kissie på den.

... Är det hon som liknar Kissie eller är det bara så att man är så anti alla dessa jävla fjortisbrudar som tror att livet består av att vara smal och sitta och se vacker ut i sina märkerkläder och väskor och allt vafan det är att så fort man ser minsta likhet slår bakut och tänker "FJÅÅÅRTISSJÄVEL"??
Och så får den personen en oförtjänt stämpel .. 

Jag kan uppenhjärtligt skriva att jag hatar fjortisar, men ibland blir jag rädd att folk ska uppfatta mig som en.
Om man tänker efter har vi ju alla en fjårtisstämpel att kämpa emot.
Jag är en tjej, ja jag är osäker på mig själv ibland, jag söker bekräftelse, jag lägger upp "ego pics" på min facebook, jag bloggar om mitt liv, ibland känner jag mig ensam, jag är väldigt uppen med mina känslor på internet och skriver det jag har lust med, jag har komplex för olika delar på min kropp, jag vill inte gå in på affären när jag har stallkläderna på mig för att jag skämms osv osv.

Läste igenom min egen blogg nyss och undrade vad jag kunde bli bättre på, kollade på min "tills-vidare-header". Allt stinker ju fjortis så nu fick jag panik för det också!

Varför är man så jävla rädd för hur folk ska uppfatta en ..!? .. 


Kom också på det nu att ibland när man tillexempel inte får några smileysar eller någon inte svarar när man skriver på internet eller på sms så drar man slutsatsen. Ok, han/hon tycker jag är jobbig, han/hon tycker inte om mig, han/hon har tröttnat på mig. 
Och vilka bevis har man för det? Å andra sidan frågar man ju inte "hatar du mig?" .. Då blir man ju klassad som något ännu värre än jobbig ju.   
Jag blir så trött på mig själv ibland.

Jag tänker fan inte lägga upp nå bilder på bilder på den där förbannade klänningen jag vill ha. Känns bara som att jag är 14 igen och lägger upp 900 omogna inlägg om "höstens-måste-ha". Och jag hatar såna jävla bloggar -.-
SUCK ..  

Det känns som att nu förtiden så strävar alla efter att vara annorlunda, men bara lika annorlunda som alla andra så alla blir likadana iallafall. 

Strävan efter att passa in är ju inbyggd sen man var liten.
Men efter närmare eftertanke är det antagligen anledningen att jag inte haft så många kompisar och oftast håller inte mina förhållanden längre än 6-9 månader (om man har tur). Det är väl helt enkelt för att jag är cepe då och annorlunda. Och tur är väl faen det.

Vet inte varför jag skriver såhär men det känns lite bättre då:

NEJ BETTY. Du är inte som alla andra och du är ingen fjortis.
Och alla hatar inte dig. 

Nu måste jag lära mig att tro på det där också.


 
 Fjårtis eller inte? Var går gränsen? .. 

Tack för att jag fick ta upp eran tid.

Föda och stallet nudå.

Yours sincerely

MirakelBetty- I'm strange, and I like it.     (Please tell me I'm strange!) 

 
 
Ingen bild

Bella

5 oktober 2011 16:20

Haha intressant inlägg faktiskt :) ^^ jag känner mig jävligt älskad å hedrad å så ja.. :p okey, att ta egopics är faktiskt lite fjortisvarning, men jag tkr att det är lite beroende på hur bilden ser ut. Å sen tkr jag att du ska lägga ut bild på den där klänningen du vill ha, så länge du inte skriver en bildtext i stil med "det senaste i modevärlden. Alla har en sån, jag bara MÅSTE ha den!" ^^

"You can

Betty Bergström

5 oktober 2011 21:03

Failad kommentar som motsvarar den andra.
Med EN hårfin skillnad "Intressant inlägg FAKTISKT" xD
Tack som fen X)

 
Ingen bild

Nilzon

5 oktober 2011 16:21

Haha bekräftelsekoden var "cpkd", lol..

men, man e ingen fjortis bara för att man tar egopics på sig själv, det är bara bra för hälsan och självförtoendet. Sen om andra inte tycker om det är ju deras problem.

Sen, så vill alla ha uppmärksamhet, synas, få bekräftelse, eftersom det är mänskligt, det är ju som att alla vill ha kärlek, right? ... eller inte alla då, men dom flesta.

Sen är det ett ideal som alla strävar mot, att man som tjej måste vara perfekt, måste se ut som Pissie (mitt smeknamn på henne xD), bara för att man själv tror att andra vill att man ska se ut så. Perfekt och smal, stora bröst. Det är få som tycker att man ska se ut så, och väldigt få killar. Tjejerna strävar efter perfektion, när man egentligen borde säga "Du är vacker som du är." Och alla kan inte vara perfekta, det går inte om man inte är en fucking Barbie. Nej, man ska vara lite mullig, ha gärna dina egna bröst och din egen stil, var dig själv och äkta, och PANG så blir du lätt omtyckt :) ... Blev lite långt där, men ja. Hoppas du fattar ändå? HUGS AND KISSES <3

Betty Bergström

5 oktober 2011 16:41

Läste först "Cpkod" xD :P

Mjo, det är ju verkligen den inställningen man vill ha. Men jag blir fan lessen om nån skulle skriva typ: Öhhh tröstätit lite mycket eller? Ser ut som en jävla panda idag ser jag! Eller typ det värsta: FJÅRTIS!
x) .. Har världens komplex för det som du säkert har mräkt vid det här laget :P


Jo det håller jag helt med om, dom som inte vill ha kärlek dom räknas ju knappt i det här sammanhanget. :P Typ datanördar och schack-proffs över 50 xD

Haha, bra namn på käringa där xD
Vet inte om du har sett det på fejjan men såg också någon annan blond brud som är i utvikningsbranchen hon heter typ Sandra Reiche eller nåt sånt. Hon ser ut som en transvestit och alla bara öser kommentarer om hur vacker hon är. Det fick mig att må lite bättre :P Tänkte det att om vacker är sådär, vill jag hellre vara en tjock fjortis xD

Ja ellerhur, what's up with that?
Gud vad jobbigt det är att säga att man är fin eller att man är bra som man är.
Men det är tydligen jävligt svårt att kläcka ur sig för folk. Lovar dig att jag kan räkna på ena handens fingrar hur många gånger folk har sagt det till mig och jag tror det är.
Dåligt av folket, vafan vi är brudar!

Vi behöver lite uppskattning, cause we're worth it! x) (tryckte in en liten reklamsnutt där då)

I agree with you, måste säga det att det måste vara jävligt skönt att tycka och tänka så och vara säker på det :)

Jag förstår vad du menar och jag håller med, men blev gaaanska långt här med känner jag :P

Right back at'ya raring

 
Ingen bild

Bella

5 oktober 2011 16:27

Haha jag känner mig hedrad här alltså :p ^^ men ganska intressant å tänkvärt inlägg egentligen. okey, egopics är faktiskt lite fjortisvarning, men det beror oxå på hur bilden är utformad, tkr iaf jag.
Lägg ut bild på klänningen du vill köpa! Det är okej, så länge du inte skriver nåt i stil med "Det senaste höstmodet. Alla personer som är nånting har en sån. Jag bara MÅSTE ha den!!" ^^

"You can't stop being who You are just because you're afraid"

Betty Bergström

5 oktober 2011 16:50

Du gör det!? Förstår de asså ^^
Ja kände det jag med att jag ville klämma in det emellan alla "hej-jag-har-inte-tid-att-skriva-så-nu-ska-jag-åka-till-stallet-men-först-ska-jag-lova-något-jag-endå-inte-håller.- hejdå"- inlägg :P

Mjo, altså man ska ju inte överdriva. Däremot kan jag tänka mig att det är kul att "modella" lite någon gång ibland typ med någon som har systemkamera och kan ta bra kort. Kan ju vara kul för sakens skull, right?

Men trycker man fram tuttarna och plutar med sina botox-läppar äre big no-no för mig X)
Det verkligen tar emot att inte skicka iväg en kommentar. "Jag ska skicka dig en nål och en servett så du kan sticka hål i allt du fyllt med plast och torka upp allt innehåll från golvet. Du har förstört dig själv så ta bort allt skit och var dig själv istället."


Hahaha x)
Tack för att du säger det det känns lite bättre nu :')

 
Ingen bild

Nilzon

5 oktober 2011 18:07

Du kan ju modella för mig :) Jag söker modeller...har ju inga att fota :p skulle vilja ta höstbilder, och sen vinterbilder.. har många ideér^^

Betty Bergström

5 oktober 2011 21:01

Ja det kan jag ju göra, blev ju inte av förut.
Nu kan jag nog ta mig till nora närsom med :D
Krööm (:

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Betty Bergström - 18 december 2012 16:30


Nu är det dags. Att gå vidare. Tack till Er allihop som gillat och kommenterat på MirakelBetty.bloggplatsen.se!    Det är dags att avsluta kapitlet här, bloggen drar vidare mot större mål och nya planer.    Känns lite vemodigt att skriva mitt...

Av Betty Bergström - 17 december 2012 15:02


Nu har det vart dåligt med bloggning idag, men det är till förmån för något bättre som kommer uppdagas imorgon! Inget varar för evigt och det är dags att köra på nytt och utvecklas då jag känner att jag har potencialen för att gå längre. Detta bety...

Av Betty Bergström - 16 december 2012 21:20


Man faller ibland. Speciellt jag som arbetat upp ett duktigt sötsug senaste månaden.  Tog jul tidigt. Nu förstår jag varför hundar tex. äter allt de får tag i när de bli ensammna hemma. Ingen är ju där och stöttar en och världen arbetar emot en. I ...

Av Betty Bergström - 16 december 2012 20:25


  Jag kan inte sära på dem här två. Dem är kära. Fast Nova tror att hon är en hund och Plutten också .. Men dom är så fina ihop ..    Yours sincerely MirakelBetty ...

Av Betty Bergström - 16 december 2012 19:34

Då jag blev så jädra sen vart ju fotograferingen med M inställd idag igen X) Får ta det i veckan och verkligen göra det      Nu regn/snöade det lite så bilderna är tråkiga men men!  Bättre än inget!      u Syrran och Billy tränar Nh efte...

MirakelBetty


Fullt ös, byxlös. Välkommen till min blogg!
Kontakt: MirakelBetty@hotmail.com

Van Dame "Dammis"

 

Min älskade häst. <3 

Plutten "Kirba"

 

Världens taxigaste tax! <3 

Omröstning

Vad vill du ha i julklapp i år?
 Mjuka paket! Kläder.
 Hårda paket! Saker till djur/min hobby osv.
 Upplevelser!
 Blandade julklappar!

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Senaste inläggen

Sök i arkiv

Arkiv

Länkar

Guestbook. Skriv nå skojjigt!


Ovido - Quiz & Flashcards