mirakelbetty

Direktlänk till inlägg 8 oktober 2011

Ridning idag igen & så lite emotional shit.

Av Betty Bergström - 8 oktober 2011 18:17

Godkväll folket i det lilla landet Lagomt mycket köttbullar & makaroner. 


Red idag igen, gick fiiint. Vart mycket trav och koncentrera sig på att jobba i det varv han är svagare i. Vart en fattning i varje varv med, sen skrittade jag hem.
Vilken känsla det var, i eftermiddagssolen och gunga fram på Kossa-gnägg som gick och frustade och slängde med svansen.  


  En nöjd Dammis står och käkar lunch efter ridpasset. 


Ibland blir det som det blir. Det har man ju märkt. Det är skitlätt att man klandrar alla andra till varför det blev som det blev. Men å andra sidan kanske man ska kolla på sig själv och inse att det aldrig är värt att vara perfekt för någon. För jag är så jävla långt ifrån perfekt som man kan komma.


Ibland är jag tjurig, jag är "needy" som fan ibland, jag klarar oftast inte av att släppa folk in på livet och är sen ännu värre när det är dags att släppa taget. 
Jag är skitdryg ibland. Ja, jag vet. MEN. Jag är jag. 
Och det måste ju räknas som mer än ingenting i det långa loppet.
Just för tillfället är det skönt att lyssna på Melissa Horns Falla fritt.
Beskriver väl det mesta som poppar omkring i skallen på moi idag. 


Vad vill du säga när allting är sagt?
vad vill du känna när någon tagit din makt?
Du vill att jag ska sjunga, men bara om sånt som hör till sitt
Men ska jag sjunga, då ska det finnas tid att sjunga fritt.

Vem vill du spela när du lagt alla kort
Hur vill du leva när tiden går för fort,
Du vill att jag ska känna för något som aldrig känts som mitt
Men ska jag känna då ska det finnas tid att känna fritt.

Hur ska du veta om ingen lärt dig hur?
Hur ska du våga chansa, du som aldrig haft nån tur?
Du vill att jag ska älska med nån som bara älskar sitt
Men ska jag älska då ska det finnas tid att älska fritt

Vad ska jag skriva för att du ska bli berörd?
Hur högt ska jag skrika varje gång jag vill bli hörd?
Du vill att jag ska falla mot något som du har gjort till ditt
Men ska jag falla då ska det finnas tid att falla fritt.

   Skitsexig bild på mig själv.

Ses imorrn folket. 

Det är så jävla jobbigt att klappa ihop. Men sen är det så jävla najs rent ut sagt när man klarar av att parera och stå upp fast hela skiten skakar. 
Om ni fattar vad jag menar ?

Nu blir det lite teve och sen om det är någe bra. 
Najti najti people.

Yours sincerely

MirakelBetty - Strenght comes from within. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Betty Bergström - 18 december 2012 16:30


Nu är det dags. Att gå vidare. Tack till Er allihop som gillat och kommenterat på MirakelBetty.bloggplatsen.se!    Det är dags att avsluta kapitlet här, bloggen drar vidare mot större mål och nya planer.    Känns lite vemodigt att skriva mitt...

Av Betty Bergström - 17 december 2012 15:02


Nu har det vart dåligt med bloggning idag, men det är till förmån för något bättre som kommer uppdagas imorgon! Inget varar för evigt och det är dags att köra på nytt och utvecklas då jag känner att jag har potencialen för att gå längre. Detta bety...

Av Betty Bergström - 16 december 2012 21:20


Man faller ibland. Speciellt jag som arbetat upp ett duktigt sötsug senaste månaden.  Tog jul tidigt. Nu förstår jag varför hundar tex. äter allt de får tag i när de bli ensammna hemma. Ingen är ju där och stöttar en och världen arbetar emot en. I ...

Av Betty Bergström - 16 december 2012 20:25


  Jag kan inte sära på dem här två. Dem är kära. Fast Nova tror att hon är en hund och Plutten också .. Men dom är så fina ihop ..    Yours sincerely MirakelBetty ...

Av Betty Bergström - 16 december 2012 19:34

Då jag blev så jädra sen vart ju fotograferingen med M inställd idag igen X) Får ta det i veckan och verkligen göra det      Nu regn/snöade det lite så bilderna är tråkiga men men!  Bättre än inget!      u Syrran och Billy tränar Nh efte...

MirakelBetty


Fullt ös, byxlös. Välkommen till min blogg!
Kontakt: MirakelBetty@hotmail.com

Van Dame "Dammis"

 

Min älskade häst. <3 

Plutten "Kirba"

 

Världens taxigaste tax! <3 

Omröstning

Vad vill du ha i julklapp i år?
 Mjuka paket! Kläder.
 Hårda paket! Saker till djur/min hobby osv.
 Upplevelser!
 Blandade julklappar!

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Senaste inläggen

Sök i arkiv

Arkiv

Länkar

Guestbook. Skriv nå skojjigt!


Ovido - Quiz & Flashcards