mirakelbetty

Direktlänk till inlägg 10 oktober 2011

Jag är jävligt oduktig. Riktigt jävla dålig faktiskt.

Av Betty Bergström - 10 oktober 2011 10:22

I hate my life, I just wanna die.

.....I ain't got no Iphone. 

Drömde att jag ägde en inatt har jag för mig, inte för att det är min stora dröm men det var ju skojjigt antar jag.

Nu kommer jag skälla litegranna här. (Med samma röst som när tandläkarN meddelar att han bara ska borra lite. Och bara rycka ur hela underkäken. Men bara lite. Pjuh! Vilken lättnad!)

Pissig dag, jag kom till stallet vid typ 9 idag då hade I tatt ut hästarna och stod och mockade. Hon verkade inte så jäkla glad på mig.
Sen efter det tar jag upp Van Dames vatten hink och slemlobban jag ser var inte liten kan jag ju meddela.

Korn. När man ger korn så håller det i 14 dagar. Sen kan man inte ge det längre.

Jag hade ingen aning. Jag har alltså gett min häst dåligt, mögligt foder!
Jag borde gå & piska mig! Så jävla förbannad på mig själv...... 

Hädanefter följer jag regeln: Dammar det, sutta det åt helvete för då är det mögel i det.

Känner mig som en tvättäkta jävla idiot. Har dåligt samvete för Dammis skull & nu måste jag ringa veterinären igen. Antagligen mitt eget fel att han är sjuk.. 

Känner mig som ett jävla mähä som inte klarar av någonting. 
Och nu kommer alla ba "Men kan du inget om hästar eller?" "Fyfan, vad dåligt. Nu kommer din häst dö" "Bara så du vet, foder är det viktigaste man har" "Vet du ens hur farligt mögel är i hästens slemhinnor, och hur känsliga dom är nere i halsen?" 
Jag kan svara direkt på det där: 
Ok, ni vill säkert bara hjälpa men det där hjälper inte mig ett skit. 
Jag känner mig redan som en total jävla nolla som inte fattar någonting så ja.

Tro mig: Jag hade aldrig gett Van Dame dåligt foder om jag hade vetat att det var dåligt. Jag vet ingenting om varken korn, kli eller havre för jag har alltid gett mina hästar pellets.

/ En jävla dubbelnolla som försvarar sig själv.  (Mot vem? Mig själv tror jag.)

Funderar starkt på att byta till vanlig jävla Krafft Grund pellets. Det vet jag hur man handskas med. Men då förgiftar jag han väl med det åxå -.- 

Den här dan kommer SUGA. 

.. Det är så synd om Van Dame .. ..... Jag går sönder när jag tänker på hur synd det är om han ...

Jag har inte lust med någonting. Jo, släppa ut kattungarna i skogen, åka in till stan och köpa kalk och spade och vänta på att mamma kommer hem. Är så trött på allt.. Av någon anledning. 

Jag är så elak när jag skriver det här men .. Jag är så jävla trött på människor. Och djur. Van Dame för att han är sjuk, kattungarna för att dom har ner allt och skriker och rivs, Plutten för att han skiter inne i tid och otid, mamma för att hon inte förstår .. 

Och nu kommer alla ba:" Men hallå välkommen till verkligheten, så är det att ha djur". NEJ. Så känner man när man har för många djur. 

Och är en lat ungdom som inte är van att ta såhär mycket ansvar. 
Mamma.
Jag vet inte varför men jag är förbannad på henne. Jag är alltid förbannad på henne. Av någon anledning. Känner mig elak & dålig som människa -.- 

Jag tror inte jag tycker om nån i min familj längre ..
Jag hatar att folk dör inombords när man skriver sådär.
Skulle ni träffa min familj och lära känna dom på riktigt så skulle ni fatta. Och det värsta är: Att jag är släkt med dom så jag är antagligen likadan, även fast jag inte märker det. 

Liksom: Vill ni att jag ska tycka om er och prata med er & så.. Sluta vara så jävla burdusa och fan elaka! Säger man ifrån kan man dra åt helvete.
Eh. NEJ. Då är det nog ni som kanske ska dra åt helvete.  

Livet är inte en dans på rosor för mig heller, men jag försöker. Nästan varje dag att göra bra ifrån mig, lyssna på vad ni har att säga & försöka hjälpa er och att inte döma och ställa upp. Men jag gör tydligen något totalfel.

Är det något du stör dig på att jag gör, visst säg ifrån. Men du. Tänk dig för. Jag har också känslor, nu när jag har gått av medicinerna. 
Kul liv. 

Testa ni att vara ett psyk- missfoster och kolla vad kul det är. Världen tar emot er med öppna armar. Verkligen..


Och en sak till: Jag kommer att säga ifrån när jag tycker att du gör något jag inte kan acceptera. Gilla läget, jag ger mig inte. Oavsett hur dum i huvet du tycker att jag är. 

Jag gick plötsligt ifrån ni till du. jaja, så ska det säkert vara. 
 

Esa. 
Han ber fan aldrig om ursäkt & han kan endå komma hem till oss som inget har hänt! >.< (ARG) ... Dessutom lyssnar han aldrig och avbryter mig och tar över mamma igen. 
Ok. Jag skäms lite över att jag skrev det där. Men varför då? -.- Det är ju sant. 

Fuck this. Funderar på att gräva ner mig någonstans tills jag har slutat tycka synd om mig själv? 

  Sadface. 
Skulle inte vilja skriva det här om jag inte var förbannad och lesN som jag är nu:
Guud vad kul att min enda kompis jag har förresten tycker att jag är liiiite emo. Kuljul. Kul liv. Och allt vad det heter. 

Ok, jag ska sluta skälla nu. Tror ni dog lite allhop.

Yours sincerely 

MirakelBetty- .... Jag vill inte bli vuxen ..  Tycker det är så jobbigt att vara såhär arg & lessen .. 
 

 
 
Ingen bild

Bella

10 oktober 2011 11:22

Har jag sagt att jag tycker att du är emo? :o när isf? :o :(
Kom hit så ska jag tycka synd om dig å laga mat å göra kladdkakssmet till dig ^^ <3

Betty Bergström

10 oktober 2011 13:19

Hm jag vet inte, jag kände mig så dålig bara när vi snacka om det i telefon.
Asså jag vet inte, det är inte ditt fel.
Det är typ jag som överanalyserar och fakkar allting.

:O You know just what I need

 
Ingen bild

Nilzon

10 oktober 2011 14:03

Svar: Tack gumms <3

Och du, alla gör misstag! Det är bara att hoppas på det bästa med hästen? :C

I know, att vara vuxen och ta ansvar suger arabPung. Men så äre... jag längtar fäään tills jag är 75 och kan sitta instängd i mitt hus eller lägenhet eller vad jag fan nu bor i. :]

Synd att man inte kan pensionera sig vid 20-årsåldern, då skulle jag fan ta mitt pick och pack och dra och ge alla fingret.

Jag finns <3

 
Bella

Bella

10 oktober 2011 22:44

Efter alla dessa år så har man lärt sig.. ;) <3

http://bellakorhonen.bloggplatsen.se

Betty Bergström

10 oktober 2011 22:45

;) :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Betty Bergström - 18 december 2012 16:30


Nu är det dags. Att gå vidare. Tack till Er allihop som gillat och kommenterat på MirakelBetty.bloggplatsen.se!    Det är dags att avsluta kapitlet här, bloggen drar vidare mot större mål och nya planer.    Känns lite vemodigt att skriva mitt...

Av Betty Bergström - 17 december 2012 15:02


Nu har det vart dåligt med bloggning idag, men det är till förmån för något bättre som kommer uppdagas imorgon! Inget varar för evigt och det är dags att köra på nytt och utvecklas då jag känner att jag har potencialen för att gå längre. Detta bety...

Av Betty Bergström - 16 december 2012 21:20


Man faller ibland. Speciellt jag som arbetat upp ett duktigt sötsug senaste månaden.  Tog jul tidigt. Nu förstår jag varför hundar tex. äter allt de får tag i när de bli ensammna hemma. Ingen är ju där och stöttar en och världen arbetar emot en. I ...

Av Betty Bergström - 16 december 2012 20:25


  Jag kan inte sära på dem här två. Dem är kära. Fast Nova tror att hon är en hund och Plutten också .. Men dom är så fina ihop ..    Yours sincerely MirakelBetty ...

Av Betty Bergström - 16 december 2012 19:34

Då jag blev så jädra sen vart ju fotograferingen med M inställd idag igen X) Får ta det i veckan och verkligen göra det      Nu regn/snöade det lite så bilderna är tråkiga men men!  Bättre än inget!      u Syrran och Billy tränar Nh efte...

MirakelBetty


Fullt ös, byxlös. Välkommen till min blogg!
Kontakt: MirakelBetty@hotmail.com

Van Dame "Dammis"

 

Min älskade häst. <3 

Plutten "Kirba"

 

Världens taxigaste tax! <3 

Omröstning

Vad vill du ha i julklapp i år?
 Mjuka paket! Kläder.
 Hårda paket! Saker till djur/min hobby osv.
 Upplevelser!
 Blandade julklappar!

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Senaste inläggen

Sök i arkiv

Arkiv

Länkar

Guestbook. Skriv nå skojjigt!


Ovido - Quiz & Flashcards